diumenge, de febrer 15, 2009

Entre l'espasa i la paret

Hi ha una nit immensa davant meu, la foscor més densa. Els fars del meu cotxe no són suficients per sobreviure-hi. Hi ha vidre i gasolina a l'asfalt, duc la lluna a la maleta i un record a la cartera. No sé on ets ni què fas, jo condueixo tota la nit. No pots escapar a l'eternitat d'aquesta autopista, a aquest darrer ball entre l'espasa i la paret. I la nit no acaba, i la música no mor però ho fan els àngels que cauen al darrera. No hi ha manera humana de resistir, d'aguantar un sol minut més en aquesta boira que escriu el teu nom als meus vidres. I a l'altra banda de l'avinguda les princeses de la nit ploren els prínceps que han marxat. Esperen el moment en què tot sigui perfecte, jo sé que mai no arribarà i somric mentre em veuen passar. Mira aquest cel orfe d'estrelles, mira aquests fanals que amb llum somorta intenten guiar els esperits aquesta nit. Ningú sap absolutament res de ningú. Cada rostre en aquesta multitud és una engruna en l'infinitud de l'univers. Tinc el cervell d'un soldat i el cor d'un poeta maleït. He conegut tanta gent que n'estic tip. Jo volia que tu fossis el que tu volguessis ser. I de sobte el cotxe ja no roda però vola, i aquest camí ja no és aquí sinó al costat oposat de la raó. I de sobte un anell colpeja amb força el terra i ressona en aquest pàram desert. I la nit no acaba, perquè res no acaba fins que s'ha vessat la darrera gota de sang. Hi ha una noia que plora, hi ha un noi amb el cor a punt d'esclatar i només cal una espurna. Però el fred és massa cert per imaginar el que podia haver estat, ganivets a l'alba que no arriba. Sento trets en la distància i aleshores una sirena i després mil més. I la vida diuen que segueix més o menys com si res. Bé, jo no ho sé, no sé si és veritat o simplement una manera de disimular tot allò que no ens podem explicar. Duc la nit més negra fins les seves darreres conseqüències i el motor fins el punt de fusió. No sé on ets ni què fas. Jo, per si ho vols saber, condueixo tota la nit, entre l'espasa i la paret.

4 Comments:

Anonymous Anònim said...

hola noi, com és que has deixat la pàgina del S.S.?

2/22/2009 9:20 p. m.  
Blogger Juli Surell said...

L'autor ha eliminat aquest comentari.

5/05/2009 11:51 a. m.  
Blogger Unknown said...

Hola Raül,
Sóc l'Eduard Vendrell. Casualment, he anat a parar a la teva pàgina. Quina sorpresa i quina satisfacció! A vegades, ensenyar comporta un cert desencant per la resposta que obtens a l'aula. Però, he pogut comprovar que els fruits no són immmediats i, que, de tant en tant, la meva feina ha resultat útil per als meus alumnes. Especialment, si he aconseguit transmetre interès per la literatura com a eina de creixement i coneixement.
Realment, tu sempre m'havies semblat una persona especial, no únicament a nivell acadèmic sinó també personal.
A través de les teves paraules, comprovo que els anys han fet emergir aquella intel·ligència i aquella sensibilitat que s'intuïa darrera la taula de classe. Cada cop que algun fet t'impactava o t'impressionava, notava com et posaves vermell -fet que, a voltes, interpretem erròniament només com a senyal de timidesa-.
Adonar-me que els meus alumnes i les meves alumnes s'han convertit en adults crítics i reflexius, m'omple de goig i m'estimula professionalment.

Espero que puguem trobar-nos algun dia i fer una bona xerrada i ja no únicament com a alumne i professor.

Una abraçada ben forta,

Eduard

9/29/2009 8:36 p. m.  
Blogger Raül Alcón said...

L'autor ha eliminat aquest comentari.

9/29/2009 8:53 p. m.  

Publica un comentari a l'entrada

<< Home