dilluns, d’octubre 16, 2006

Frenar

Algunes nits condueixo fins a casa, Numància avall. Poso Mark Knopfler i em sento a gust rodant a 40 quilòmetres per hora, observant el paisatge urbà d'una ciutat que al capdavall és la meva. De vegades crec que cal frenar, ni que sigui un poc, i abaixar el ritme perquè l'injector no dona més de sí. Sopars i copes que van i venen entre llums i ombres d'un present amable i un futur que vol ser fulgurant. De vegades, en mig del bullici més gran, sóc de nou al cim del Tourmalet, amb el vent que no para d'assotar i aquella pau càlida que m'acompanyava. Penso en els meus amics, els de sempre, i els trobo a faltar i els telefono per dir que demà ens veurem, penso en frenar, un xic, i fer net per començar un nou dia sense pressions. En entrar quarta noto que el motor baixa la veu i les revolucions no són més que un xiuxiueig tot just abans d'encarar la carretera de Sants. De sobte la platja de Langre i els sopars a la Espiga de Bareyo es projecten d'imprevist en la meva ment i els enyoro. Enyoro els dies en què jo dormia al seient de darrera d'un Peugeot 306 de color verd mentre travessàvem l'Escudo de nit i entre la boira i la meva única preocupació era saber si al càmping on anàvem hi tindríem mini-golf. Cal aturar-se, de tant en tant, per reposar i fer balanç, per menjar de nou la fantàstica truita de patates de la iaia. Cal fer-ho per a que quan tornem a tastar el caviar ens emocionem com la primera vegada, per a que la rutina no ens converteixi en uns imbècils com els que sempre hem odiat i perdem la fe i la il·lusió. Cal baixar dels núvols i trucar al tiet amb el qual tenim pendents unes partides al videojoc de Fòrmula 1, perquè a casa seva ens estimen més que a qualsevol restaurant car, perquè, al capdavall, no ens podem permetre -i no volem- renunciar a ser allò que hem estat.

1 Comments:

Blogger Guillem Casas said...

Un dia vaig fer un article similar al que has fet avui amb un to més aviat nostàlgic.

Aquell dia, tu em vas dir que la nostàlgia era pels perdedors i jo vaig pensar que estaves molt equivocat.

La nostàlgia va molt bé. Ens serveix per a recordar allò que feien i que el temps ens ha portat a deixar de fer, a mirar-nos amb uns altres ulls varies coses de la vida que hem deixat de valorar i sobretot a recordar qui som i d'on venim, com molt bé dius tu a la teva última frase.

Has fet bé de frenar un xic.

10/16/2006 11:16 p. m.  

Publica un comentari a l'entrada

<< Home