dilluns, de novembre 06, 2006

Pels votants d'Esquerra Republicana d'Iznájar

Esquerra Republicana de Catalunya. Esquerra sí, extrema. Republicana no ho sé. Ara bé, de Catalunya segur que no. Estareu contents tots els qui vàreu votar l'home del bigoti i que us va vendre la moto de la Independència i el catalanisme. Montilla president, gràcies a ell, au. Quatre anys, quatre anys com a mínim amb un president que no sap parlar català, quatre anys d'un govern on hi haurà Joan Saura que, com tots sabem, és un home la preocupació màxima del qual és que els tomàquets no tingui gust de síndria. I tot això gràcies als amics Carod-Rovira i Puigcercós, que molta conya amb fer servir el català al Congrés dels Diputats i molta conya de dir que no a l'Estatut i ara ens prenen la Generalitat de Companys, de Tarradelles, de Pujol, i se la donen a un que és d'Iznájar, Córdoba, Espanya. Esquerra Republicana de Catalunya, com me'n ric. Ho van fer una vegada, i fins tot jo he volgut creure que aquesta vegada s'ho repensarien, que haurien après de les errades del passat però no, gens. Tan aviat com han pogut han col·locat Pepe Montilla al més excels despatx de la política d'aquest país nostre que se'ns mor. Les reflexions es fan abans de votar, i ara ja serveix de poc dir que no us tornaran a enganyar. Admeteu que el vostre partit us ha enganyat, perquè si vau votar Esquerra per catalans, si vau votar Esquerra per la nació, us l'han fotuda fins el fons i sense protecció. Convergència i Unió va guanyar les eleccions per golejada i no ha servit de res, de res perquè eren els vostres vots els que havien de fer Mas president encara que us dolgui. Era Mas o Pepe Montilla, era Catalunya o Espanya, i vau votar Espanya. Vau votar Espanya! És molt gros. Això del perill dels sociates hi ha gent que ja ho va veure al 2003 i va votar Convergència per primera vegada, d'altres no ho heu vist ni tan sols després de tres anys negres. Vau votar Esquerra Repúblicana de Catalunya i vau fer en Montilla president. Au, teniu 4 anys per a poder-hi reflexionar.

5 Comments:

Blogger Guillem Casas said...

Buf! Em toca la feina bruta com a representant dels d'esquerres, no?

Comencem amb el que deiem fa uns dies.

Els votants d'ERC corríem aquest risc. Sinceramnt, jo confiava amb un pacte amb CiU que després de sentir multiples crítiques per part de l'esmentat partit envers al meu va canviar a voler estar a l'oposició.

Per si les mosques em vaig informar de quina era l'opinió a les JERC i dins de mateix partit un cop fetes les votacions. Amb pena al cor us he de dir que hi havien forces partidaris d'una reedició del tripartit (però bastant menys del 50%). La resta proposava o bé CiU o bé oposició.

Així doncs, diguem que dins del mateix partit hi ha hagut una divisió que ha acabat en la que és, per mí i per molts, la pitjor descissió de totes.

D'altra banda, també és cert que a CiU li ha anat força bé aquesta reedició, per tal de poder desviar l'atenció dels seus 2 escons més cap una altra banda després d'haver gastat masses diners en una campanya on hauria valgut més gastar-ne menys i criticar menys (que això és gratis i de bon rebre). Jo soc de l'opinió que CiU s'ha quedat sola per les seves ansies de poder i per les continuades crítiques a tort i a dret que no ha parat de fer.

A més a més, si tot lo negatiu que teniu a dir del nou tripartit és que el nou president serà Montilla, ja us aviso que a mi em fot, i em fot molt, però no que m'espanta. En primer lloc perquè totes les decisions les prenen els anomenats "Diputats" i no pas Montilla tot sol i en segon lloc perquè a la que Montilla desvii l'atenció cap a Espanya en comptes de cap a Catalunya, si ERC presenta una moció de censura Montilla es queda sense majoria i sense càrrec.

Amb això us vull dir que és greu, molt greu, tenir a Montilla de President però que és bò que no pugui fer res ell sol.

A l'Estable, on no hi comentaré perquè m'han parlat en una llengua que m'ha fet netejar una escopinada de la pantalla (cosa que m'ha fet fastic) hi diuen que ERC tenia l'opció de triar CiU i fer un govern nacionalista i per a Catalunya.

Per a Catalunya? Pregunto jo. Però si en el seu partit, Sr. de la Torre hi te vostè l'home que pactà les retallades a l'Estatut! És a dir, l'home que va permentre que ens fotessin una mamada a tots els catalans i que va empènyer al meu Partit a demanar un NO que feia mal d'agafar la papereta! Un nacionalista es planta en sec quan li diuen que el que ha triat la seva Nació (d'aquí ve nacionalista) es queda en 4 merdes que les hi pot donar el meu àvi. El que segur no fa és descordar-se la bragueta i deixar que violin un Estatut al qual ja han superat de llarg el de València (on s'hi diu que és un Regne) i el de Sevilla on ja reben més que nosaltres.

"El día 1 votasteis unos diputados que sabíais perfectamente que servirían para investir a Pepe Montilla presidente de la Generalidad". No m'he dignat a traduir-ho perquè així encara fa més llàstima de veure. Com diu?? Que jo ja sabia què? Té raó, Rappel era al meu costat amb un tanga de Lleopard i ja em va avisar.

Li repeteixo, que jo confiava amb el seu partit, ja que ja sé que per desgràcia el meu no reuneix prou vots.

Però la prepotència que els caracteritza ho ha enviat tot a la més pura de les merdes.

Sí, sí, miri com dono la volta a la truita. Ves, la culpa deu ser seva i tot!

I em diuen, trambé a l'Estable, que ara ja no podem retreure que al 1996 CiU pactés amb el PP. Perdoni però si que ho faré. Vostè em retreu i jo li retrec. Què li sembla entrar en aquest joc tan infantil? A mi em sembla pitjor que un nacionalista català pacti amb una continuació ferma de la dictadura que no pas que un partit d'esquerres catalanes pacti amb un partit d'esquerres espanyoles.

Ah per cert! D'aquí a 4 anys no podrà votar perquè aquest liberalisme que posa com a condició no crec que es produeixi. Vigili que el seu amic Sostres es cabreja molt quan algú no vota!

I tornem a les Lleixes! En aquest blog no s'obliden de ICV. El partit que ha crescut més aquest any! Crec recordar que el Sr. Director em va donar la raó, escassos dies enrera, quan vaig dir que una participació ecològica al Govern és sempre positiva. Ara ha canviat d'opinió? Miri que a l'Hispania potser es quedaran sense tomàquets, eh? Ara ja s'ha tornat liberal del tot i li pela el medi ambient o ja ens hem oblidat del Nick del Canvi climàtic de fa dos dies?

Companys, Tarradelles i Puol. Se n'oblida uns quants però 2 de 3. Crec que guanyo.


En fí, que noslatres farem Montilla President, sí. Però estarem al Govern i cregui'm que defendrem Catalunya com sempre hem fet.

I ara, deixin passar el temps a veure què passa. O preguntin a Jordi de la Torre que sembla que prediu el futur!

11/06/2006 12:26 a. m.  
Anonymous Anònim said...

Apreciado Guillermo (alias Guim), yo seré rappel pero vosotros tenéis la perspicacia intelectual de un camionero de Cornellá si de verdad no sabíais que IRC iba a dar su apoyo a Pepe Montilla.

Dit això als companys bilingües d'ERC i al seu representant aquí, em dirigeixo a la resta de lectors de Les Lleixes: foteu el camp ara que hi sou a temps. Aquest país no us mereix.

11/06/2006 1:52 a. m.  
Anonymous Anònim said...

solo podemos decir que estamos muy defraudados

11/06/2006 8:03 p. m.  
Anonymous Anònim said...

Sr. Director: tenga usted en cuenta que no todo el mundo es montillista y que posiblemente algún camionero de Cornellà ha podido votar a CIU y también en este momento se sienta defraudado.

11/06/2006 8:10 p. m.  
Blogger Guillem Casas said...

Gràcies Pep i gemma.

11/06/2006 10:50 p. m.  

Publica un comentari a l'entrada

<< Home