dimarts, de febrer 06, 2007

Sobre l'article d'ahir

Sobre els comentaris de l’article d’ahir, m’agradaria dir-li a la Bilma que jo crec que hi ha molta diferencia entre la barra que li posem quan ens baixem una pel·lícula i la barra que li posen quan ens cobren 6 euros per veure-la. Si tu creus que està justificat baixar-se una pel·lícula per l’alt cost del seu visionat al cinema, anem tots al concessionari Mercedes més proper i portem-nos els cotxes. “És que són molt cars” podríem dir. Ningú no t’obliga a mirar pel·lícules. Com ningú no t’obliga a tenir un Mercedes.

Pel que fa al Dani, t’agraeixo molt l’apunt legal, jo ho tenia entès més o menys així, també. De tota manera, em sembla que la legislació no és èticament correcta. Jo, com analogia, proposaria, més que l’exemple d’una biblioteca, que paga els llibres i els drets d’autor –i que no la pot muntar qualsevol- el d’una botiga de bicicletes. Imagina’t que, cada cop que em vingués de gust, prengués “prestada” una bicicleta, em donés un tomb, l’enfangués i, encabat, la tornés al seu lloc perquè ja no la necessito. Si tothom fes això la botiga tancaria, és clar.

Gràcies als dos per comentar.