divendres, de juliol 20, 2007

Barcelonisme / Democràcia

El barcelonisme té poc criteri futbolístic, en general. Es mou molt més per estètica i per simpaties, com si el que importés en futbol fos el somriure. Va linxar Louis Van Gaal, l'únic entrenador del Barça -ni Cruyff ni Rijkaard ho han fet- que ha guanyat dues Lligues i una Copa en els seus dos primers anys, simplement perquè no era simpàtic. En canvi, ha pujat als altars gent tan mediocre com Saviola o De la Peña, que no han demostrat cap mena de qualitat futbolística però que eren simpàtics, monos o petits. El barcelonisme no entén de futbol, només d'estètica i impulsos. La veritat és que no m'importa gaire el que pensi una massa social tan gran, però era esgarrifós sentir com es qualificava Kluivert de gran davanter centre quan era, en realitat -i com deia un meu amic- “verí pel futbol”. L'actitud del barcelonisme és el que detesto de la democràcia, es deixa en mans d'una massa no experta en el tema i que vota per somriures i altres variables irrellevants els nostres governants. El barcelonisme té poc criteri futbolístic, i el poc que té és erroni en general. Larsson va ser un gran jugador per l'equip, però la seva primera temporada va estar lesionat i gairebé no va jugar, en canvi, era un idol per l'afició. Gudjohnssen, segurament millor que el bó de “Henke”, ha rebut en canvi la rebuda oposada. El barcelonisme és una afició tan poc entesa i racional que aplaudeix les carreres innecessàries de Puyol, que l'únic que fan és restar energia a l'equip, i que creu heroic que algú jugui lesionat, quan l'únic que pot passar és que la lesió empitjori i el temps de recuperació sigui més gran. El barcelonisme em recorda molt la democràcia i no m'agrada gens. El meu consell és fotre fora Messi, Ronaldinho, Puyol i Eto'o i que a les generals votin CIU o el PP, poden estar segurs que poca gent el seguirà. Barcelonisme, democràcia.

8 Comments:

Blogger Guillem Casas said...

Estàs com un llum.

7/20/2007 2:20 a. m.  
Blogger Roger T. said...

Has fet una reflexió interessant, a mi tampoc m'ha agradat mai el barcelonisme i en aquest text defineixes també les meves raons. Ara, jo, personalment, no n'extrauria d'aquí que la democràcia no m'agrada gens. Quina alternativa proposaries, a la democràcia??

7/20/2007 4:32 a. m.  
Blogger Moré said...

hahahhaa. En línies generals estic d'acord amb tu. Et falta dir que la Presidència del Barcelona en té molt la culpa -el Laportisme, Cruyffisme i el Sala-martinisme- són un càncer que patirem molts anys. El barcelonisme no es pot assemblar a a la democràcia més que res pq mai ha estat democràtic. Sense diner no pots ser res al barça - laporta & sogre ric franquista - Cara al Sol a l'estadi del Barça.

Molta èpica, poca xitxa i mensy futbol... això és el Barça: un equip mediòcre de perdedors. O encara pretenen comparar-se amb ...

7/20/2007 8:32 a. m.  
Blogger Moré said...

Ah , una altra cosa , el teu despreci a la democràcia et fa totalitari. No hi ha liberals que no siguin demòcrates.

7/20/2007 12:02 p. m.  
Blogger Marchelo said...

En termes esrtictament futbolístics, deixant de banda el rencor per no haver contestat la meva innocent pregunta sobre l'Espinetete, i sense que crear precedent, haig de reconèixer que estic bastant d'acord amb tu. Això sí, jo crec que el De la Peña és un geni, el que passa és que li falla molt el coco i el físic. El Saviola lamentable, un tio que juga a futbol mirant els topos del terra no pot estar a primera. I no podria estar més d'acord amb el que dius del Puyol...mira que és dolent el tiu!! És el central amb menys col·locació de la lliga, tàcticament lamentable...si no fos pel dòping...

7/20/2007 6:55 p. m.  
Anonymous Anònim said...

El perill d'un esport com el futbol -tan massificat, tan estés- és que tothom hi opina, a vegades sense criteri. Jo -que no sé gairebé res de res a la vida- de futbol en sé una mica -després de jugar-hi durant onze anys i de fer d'entrenador durant cinc- i no estic d'acord amb moltes de les teves sentències.

Van Gaal, bon entrenador?

De la Peña, mono i mal jugador? (et recordo que si ara mateix no tenim l'última lliga en part és per culpa seva).

I la democràcia que tant odies és la que permet que tu també jutgis -amb poc criteri, segons la meva opinió-.


Llibertat d'opinió home! El públic sempre té la raó. Qui paga mana.

7/20/2007 8:42 p. m.  
Blogger Raül Alcón said...

L'autor ha eliminat aquest comentari.

7/22/2007 12:38 p. m.  
Blogger Raül Alcón said...

Van Gaal, un gran entrenador. Dos anys, dues Lligues, una Copa. A punt de fer campió de la Lliga holandesa l'AZ Alkmaar.


De la Peña, un jugador lamentable, suplent amb Johan Cruyff, Robson i Van Gaal, suplent a la Lazio, suplent a l'Olympique de Marseille i ha acabat a l'Espanyol. Frase de Johan Cruyff: "Per a que em pensi si De la Peña pot jugar de titular, que primer aprengui a tocar la pilota amb l'esquerra."

Evidentment, el bon criteri futbolístic no és directament proporcional als anys que t'hi hagis dedicat. Jo, si fa no fa, he jugat a futbol els mateixos anys que tu i dius que no en sé.

Crec que amb Franco també es podia opinar sobre futbol.

Llibertat d'opinió, sí, he dit jo que no?

Qui paga mana. Aleshores per què l'Estat fa el que vol amb els meus diners?

7/22/2007 12:39 p. m.  

Publica un comentari a l'entrada

<< Home