dissabte, de juliol 21, 2007

Fernando Alonso (Disculpes)

Estava equivocat amb Fernando Alonso i ara ho he vist, tard però espero que a temps. La meva profunda admiració per l'insuperable Michael Schumacher em va fer creure del campió espanyol que no era un bon pilot i em van fer caure en la misèria de jutjar un esportista pel seu sentit del humor -com justament ahir criticava-. L'asturià és un mestre al volant, un autèntic fora de sèrie que mereix per la meva part tot el respecte i admiració possible. Evidentment que ha fet declaracions fora de lloc, però en Michael Schumacher va fer fora un rival de la pista (Villeneuve, Jerez 97) i el vaig seguir defensant amb la vehemència que encara ara dura, no cal que parlem de Senna. Demano disculpes a tots els veritables entesos en Fòrmula 1 que m'han sentit dir estupideses sobre Fernando Alonso, passant per alt el meu coneixement objectiu de l'especialitat. En canvi, recalco que l'aparició d'Alonso en el primer lloc del calaix als circuits ha comportat la vulgarització d'un esport tan espectacular i bell com la Fòrmula 1. D'altra banda, jo no sóc ningú per dir qui ha de seguir i qui no ha de seguir una competició. És espectacular veure Fernando Alonso volar per tots els circuits del campionat, és increïble veure el seu duríssim treball i, si nosaltres fóssim pilots, no seríem impertinents com ell, escopiríem la gent a la cara. El noi d'Oviedo és, ara per ara, el millor pilot sobre l'asfalt i qui més espectacle ofereix. Estic avergonyit de tot el que d'ell he dit, estic avergonyit d'haver-me rebaixat -en part- al nivell de la majoria dels seus seguidors quan insultaven l'heptacampió del món. Alonso mereix el meu respecte perquè és molt gran i, sobretot, perquè ha estat l'únic pilot capaç de derrotar Michael Schumacher en igualtat de condicions. I en Michael és Déu.

8 Comments:

Blogger Guillem Casas said...

Però el que riu des de el box veient com Masa i ell juguen a adelantar-se en els entrenaments, és Michael. Però el que en té 7 és Michael, però el que encara s'ha de batre és Michael.

El que ha de tornar per demostrar que aquest noi és bó, i prou, és MIchael.

7/22/2007 1:03 p. m.  
Anonymous Anònim said...

Tremenda carrera company

7/22/2007 4:38 p. m.  
Anonymous Anònim said...

Et feia menys superb, Raül -ho dic per la rèplica d'ahir-.

A banda de les opinions futbolístiques -interessant que qualifiquis un entrenador pel nombre de lligues que ha obtingut, i per tant admirant a entrenadors com Van Gaal o Capello-, i de despreciar a De la Peña recollint declaracions de Cruyff de quan el primer debia tenir encara acné juvenil.

Segon dir-te, i ara em poso jo arrogant, que dependrà d'on i com hagis jugat a futbol -no nego que les paxenguetes són molt divertides, però d'escàs nivell-. Evidentment no és el mateix formar-te en un o altre ambient. Perquè m'entenguis no és el mateix anar amb bici per la Diagonal els diumenges -el que feia jo de petit- que competir de veritat.

Tercer dir que no veig per què et lamentes de la democràcia en el món de la opinió futbolística quan tu la utilitzes per expressar la teva, quan precisament, per mi i estic segur que per molta gent el teu criteri és igual o menys vàlid que el de la gent de Can Barça.

Quart, i per últim, el teu darrer argument sobre l'intervencionisme de l'Estat equiparant-lo a aquest àmbit em semba absurd i demagog. Fins i tot per tu.


Salutacions.

7/22/2007 7:06 p. m.  
Blogger El Director said...

M'afegeixo a les disculpes. Tot i que hauríem de negociar això de 'derrotar Déu en igualtat de condicions'...no és el mateix tenir 25 anys que tenir-ne 36. Déu va guanyar el mundial (1994) al tercer any de debutar(1991, a més va debutar al setembre del 91, així que aquella temporada pràcticament no compta), l'Alonso al quart (mundial 2005 i debut 2001). Va guanyar el seu primer mundial després d'haver fet molts més quilòmetres en un fórmula 1. Però sí, s'ha de reconèixer que érem bastant imbècils quan l'insultàvem per prepotent.

7/22/2007 7:13 p. m.  
Blogger Marchelo said...

Raül,

em sento menyspreat... perquè al pabbel el contestes i a mi no?? Si ell reparteix més llenya que jo! El tema de l'Espinete no em deixa dormir...

Si em permets l'elogi, ets un geni de la demagògia! Lo de pq l'Estat fa el que vol amb els teus diners ha estat molt bo!

7/22/2007 7:40 p. m.  
Blogger Marchelo said...

Raül,

em sento menyspreat... perquè al pabbel el contestes i a mi no?? Si ell reparteix més llenya que jo! El tema de l'Espinete no em deixa dormir...

Si em permets l'elogi, ets un geni de la demagògia! Lo de pq l'Estat fa el que vol amb els teus diners ha estat molt bo!

7/22/2007 7:40 p. m.  
Blogger Raül Alcón said...

La veritat, Pabbel, és que no sóc gens superb. Ara bé, si tu entens per ser superb donar resposta a un comentari fet a un text que jo he escrit, endavant.

Evidentment, valorar un entrenador per nombre de títols és una manera de valorar-lo bastant més intel·ligent que no pas valorar-lo p'el seu sentit de l'humor -que és el que en el meu article criticava-. D'altra banda, la frase que recullo de Cruyff és una anècdota. El que no és anecdòtic és el llarg historial de suplència de De la Peña allà on ha anat.

Tens raó en dir que no és el mateix jugar a futbol fent paxangues que dedicant-hi de debó. Però aquest argument no és vàlid perquè no saps on he jugat jo, ni quan, ni com. I, a més, no discutíem sobre qui sap més de futbol que no poso en dubte que ets tu.

Ja he dit que amb Franco també es podia parlar de futbol -potser només de futbol-. No sé perquè tornes a dir-me el mateix.

M'alegra saber que el meu argument sobre l'Estat et sembla absurd. Si no t'ho semblés tu series liberal o jo comunista i això sí que em fa por.

Una abraçada, Maldini!

Marchelo, tens raó, he estat injust amb tu. La meva fotn d'informació és el gran Espinete.

7/22/2007 9:48 p. m.  
Blogger Marchelo said...

Ja deia jo... l'Espinete es un gran conspirador, l'Epi i el Blas son uns bonifacis, no podia ser que fossin ells!

El De la Peña no ha estat tot el que se li pressuposava, pero bon jugador, com a minim, no es pot negar que sigui.

Salutacions camarada!

7/22/2007 10:48 p. m.  

Publica un comentari a l'entrada

<< Home