dijous, d’agost 23, 2007

Estat i control de mercaderies

Treballo a una empresa que es dedica a distribuir aliments arreu del planeta. Els que no hi hagin treballat, en un lloc així, no s'imaginen la quantitat de paperassa burocràtica que -malgrat els beneïts mercats globals- s'ha de seguir emplenant i enviant a centenars de números de fax per a que els senyors de les duanes ens deixin seguir amb el nostre honrat negoci. Com que, a més, sóc el pringat de l'empresa, recau en mi l'obligació d'elaborar tota aquesta documentació infumable. Fins i tot algunes vegades m'ha tocat sortir de l'oficina amb el cotxe per dur contrarrellotge alguns d'aquests certificats de vés a saber què als frigorífics on s'estava carregant la mercaderia. Bé, no em queixo d'haver d'emplenar aquests papers, és la meva feina i per això em paguen, em queixo de la realitat que motiva aquesta tasca. Per quins set sous els Estats han de controlar la mercaderia que circula d'una banda a l'altra del planeta? Mirin, aquests tràmits encareixen la transacció i per tant el preu final dels productes. És cert que hi ha gent que tenim una feina gràcies a això, però el motiu continua sent descaradament absurd. Qui és un Estat per controlar si el peix que JO menjo i JO compro és bó o dolent? Si realment em preocupa això i estic disposat a pagar un plus per assegurar-me que menjo productes de qualitat contrastada, compraré a l'empresa que m'ofereixi unes garanties. És a dir, compraré a una empresa que faci passar tots aquests controls i empleni tots aquests papers -que ara són obligació- per la pròpia voluntat d'oferir al client aquest servei. I si no vull, si prefereixo arriscar la meva salut en pro d'un producte sense controlar i, per tant, més barat, per què l'Estat no em deixa? Quan em va preguntar, l'Estat, si jo volia gaudir del poder monstruós dels seus llargs passadissos en edificis grisos per empassar-me un filet que hagi passat tots els controls de qualitat? I per què me n'haig de fiar, d'aquests controls i no d'uns altres? La vella història de sempre.

6 Comments:

Blogger Odalric said...

Vols que l'Estat et deixi sense feina? :)

8/23/2007 11:08 a. m.  
Blogger Guillem Laporta said...

males bèsties

8/23/2007 5:01 p. m.  
Blogger Guillem Casas said...

Ben cert! Així doncs podem atribuir a l'Estat les actuals pérdues de Mattel al haver de retirar 9000000 de juguets xinesos per contenir plom?

Mira, ara vinc una mica putejat per l'examen d'avui i no massa inspirat, però, diré que jo crec que un xic de control de qualitat va bé. Apa, ja ho he dit, demà vinc a rectificar-ho (o no) quan tingui el cap despejat.

8/23/2007 6:49 p. m.  
Blogger Odalric said...

Estimat Guillem,
Espero que l’examen hagi anat millor del que et penses...

Sobre el tema del control de qualitat, crec que és molt més efectiu el voler evitar la mala premsa sobre el teu producte i per tant, fer-ho bé, que no pas el que opini una colla de buròcrates.
Diré més. És MOLT MÉS efectiu un bufet d’advocat demanant danys i perjudicis per intoxicació o qualsevol mal que pugui fer un producte, o una asseguradora que per cobrir-te aquesta possible incidència et demani que el control de qualitat que has de tenir ha de ser molt alt, que qualsevol colla de buròcrates estatals.

8/24/2007 11:09 a. m.  
Blogger Guillem Casas said...

Bé, ara que tornava a entrar per veure si hi havien novetats he recordat la meva opinió, jeje! Certament avui vinc amb idees més fresques i rectifico. Sempre em queda allò de pensar en el pobre desgraciat que compra la marca no t'hi fixis i la dinya. Llavors surten els que diuen, com pot estar un producte així al mercat?

Lo important és que hi hagi una legislació per les possibles conseqüències tot i que penso que les lleis d'aquest estil encara són de les que menys em preocupen. Tenim tantes barbaritats legislatives que el rànking es fa difícil d'imaginar i tot!

8/27/2007 12:24 a. m.  
Anonymous Anònim said...

Yo pienso que es bastante coherente que, si el gobierno usa el dinero de los contribuyentes para la sanidad, lo utilice también para el control de calidad de los productos a consumir,es una manera de prevenir en vez de curar, y seguro que a largo plazo sale más barato. Otra discusión ya sería si sale a cuenta la sanidad publica o no para el bien general.

8/27/2007 12:40 p. m.  

Publica un comentari a l'entrada

<< Home