diumenge, d’octubre 22, 2006

American Land (Bruce Springsteen)

Què és aquesta terra americana? Són molts els que hi viatgen. Jo hi vaig mentre sigui jove, nena, troba'm allà. Desitja'm sort, et vindré a buscar quan pugui i farem la nostra llar a la terra americana. Allà les dones vesteixen seda i setí fins els genolls i, escolteu nens, diuen que els caramels creixen als arbres. L'or baixa del riu directe cap a les teves mans si fas la teva casa a la terra americana. Hi ha diamants a les voreres i he sentit que la cervesa raja tota la nit. Hi ha un tresor a l'abast de qualsevol home que treballa dur i construeix la seva llar a la terra americana. Vaig amarrar a Ellis Island, a una ciutat de llum i agulles. Vaig caminar fins la vall del metall calent i vermell, del foc. Vam fer l'acer que aixecà les ciutats amb la suor de les nostres mans. Vaig fer la meva llar a la terra americana. Hi ha diamants a les voreres i he sentit que la cervesa raja tota la nit. Hi ha un tresor a l'abast de qualsevol home que treballa dur i construeix la seva llar a la terra americana. Els McNichols, els Molsowskis, els Smiths, els Rilleys també. Els negres, els irlandesos, els italians, els alemanys i els jueus, els de Puerto Rico, els il·legals, els asiàtics, els àrabs a milers de quilòmetres de casa han travessat les aigües amb un foc a sota. Van morir construint les vies, van treballar amb l'esquelet i la pell, van morir als camps i les fàbriques, entre el vent. Van morir fa cent anys per arribar aquí, encara avui segueixen morint, les mans que van construir el país que ara tots volem conservar. Hi ha diamants a les voreres i he sentit que la cervesa raja tota la nit. Hi ha un tresor a l'abast de qualsevol home que treballa dur i construeix la seva llar a la terra americana.

Traducció, gairebé literal, d'American Land, Bruce Springsteen.

2 Comments:

Blogger Guillem Casas said...

En directe d'aquí a dos dies. Brutal, és Born in the USA amb un altre coontingut i en versió folk, no? ejejjej

Fote-li Bruce!! Que ja tinc ganes de sentir un: Ja soc aquí 2 metres de tú!!!

10/22/2006 1:39 p. m.  
Anonymous Anònim said...

We'll make our home in the American land.

10/22/2006 11:19 p. m.  

Publica un comentari a l'entrada

<< Home