dimecres, de gener 03, 2007

Reflexions de biblioteca

Dia 2 de gener, 11:00. Preparo, assegut còmodament a la biblioteca de la facultat, un comentari de text sobre un fragment de l’Enchridion, de Pomponi, per al primer seminari de l’assignatura d’Història del Dret Espanyol, que encetarem dilluns vinent. M’agrada això que faig i no entenc per què algunes vegades em fa tanta mandra estudiar o preparar els seminaris, respondre qüestions que són bàsiques per aprendre. Recordo l’any passat, quan havia de solucionar incògnites mitjançant integrals per, encabat, poder dir si un consumidor absolutament racional compraria aquella o altre quantitat de béns absolutament uniformes a una o altra empresa també absolutament racional. Allò em feia sortir de polleguera i, fins i tot, em posava de mal humor. Avui, en canvi, consulto un parell de manuals del professor Wolfgang Kunkel i no m’atabalo en excés. Ràpidament, situo el fragment de Pomponi en l’època arcaica de la vella ciutat-estat romana i dibuixo un parell d’apunts sobre el contingut de la Lex Duodecim Tablarum. No sé si ho faig bé o malament però el que està clar és que em ve de gust saber-ne més i no m’ha importat en excés arrossegar el portàtil de casa fins aquí per a posar-m’hi. També m’agradava l’economia, molt, però no entenia perquè havia d’empassar-me totes aquelles fòrmules d’utilitat, una teoria la veracitat de la qual ningú no es va molestar a explicar-me i de la qual encara dubto, per exemple. Per això vaig deixar la carrera i per això encara consulto el manual del professor Greg Mankiw. Suposo que alguns ho tenen tot decidit i d’altres preferim pensar les coses dues vegades. Ara mateix, la claraboia dona pas a una gran quantitat de llum solar i jo em trobo força bé, cercant a la nostra enciclopèdia de cada dia quins foren els set reis de Roma i els motius pels quals el poble s’aixecà contra Tarquini el Superb.

4 Comments:

Anonymous Anònim said...

Cony de matemàtiques. Entenc el teu canvi.

1/03/2007 12:31 a. m.  
Anonymous Anònim said...

Crec que Marina, quan deia que la incapacitat de prendre decisions és una fracàs de la intel·ligència, es referia al fet de no prendre-les i no de dubtar. Tu vas prendre la decisisó de fer una carrera, i després vas prendre la decisió de deixar-la i de començar-la una altra. Dues decisions! Crec que el comentari no t'afecta en absolut...
Bilma

1/03/2007 2:47 p. m.  
Anonymous Anònim said...

Després d'un any de estudiar economia et dono la raó completament.

Estem calculant tot el dia numerots completament abstractes i teòrics que, a la pràctica, no serveixen per res.

Tothom sap que el consumidor no és racional. També tothom sap que cap empresa, per important que sigui, mai podrà aconseguir la funció de demanda.

Aleshores què ens queda??
Una pila d'operacions llargues i absurdes que representen coses molt lletges i que a més no existeixen.

Si es tractava d'explicar el funcionament de l'economia en general no calia tanta comèdia.

1/03/2007 11:32 p. m.  
Anonymous Anònim said...

La inutilitat del model econòmic matemàtic n'és ben sabuda per tothom. Però no et creguis que totes les assignatures de dret son tan trascendentals com filosofia del dret o història. Civil I, II, III, IV, V i VI t'esperen.

1/04/2007 12:56 a. m.  

Publica un comentari a l'entrada

<< Home