divendres, de juny 08, 2007

Franquistes, comunistes i liberals

Implicació lògica de la classe de P3: Premissa 1: Els franquistes odiaven els comunistes. Premissa 2: Els liberals odien els comunistes. Conclusió: Els liberals són franquistes. I pam, anar-li fotent. Hi ha un tipus de gent que s'ha instal·lat en la irrefutabilitat d'aquesta inferència i a mi -bon un per anar a parlar d'irrefutabilitats- m'enerva força aquesta mena de comparació fal·laç. En efecte, jo sóc liberal, però de liberal a franquista hi ha un camí ben llarg, bàsicament perquè l'ideari polític feixista és molt més proper al roig que no pas al meu. Franco, ara no ens enganyem, era un intervencionista de collons. Hi ha aquesta mena de gent que es pensa que per haver lluitat contra el franquisme té una mena d'autoritat moral inqüestionable, aquesta mena de gent que es pensa que si no vas viure la dictadura no saps de què parles. Potser no vaig patir el retall de llibertats franquista, però pel que he anat llegint, va ser bastant similar al retall dels seus homònims soviètics de l'època. Ser liberal, segur, no és ser franquista, més aviat tot el contrari, i que no em vinguin amb històries de lluites heroiques com únic passaport a la veritat. Em sembla fantàstic que algú es deixés la pell per la llibertat dels seus, jo no ho hauria fet, sóc massa egoista, però que no m'expliquin que si vaig en contra seva sóc franquista. Després direm que l'Espanya cañí no s'oblida del Generalísimo, però, pel que veig, l'Espanya progre i la Catalunya Independent tampoc no ho fan. El liberalisme es mostra contrari a qualsevol forma de totalitarisme, al franquisme i al comunisme i és mentida que no es pugui anar en contra de totes dues. Sospito que aquests planetjaments que alguns fans tenen molt a veure amb els nefastos projectes de recuperació de la memòria històrica que només parlaran de les atrocitats d'un bàndol. Mirin, jo ni comunista ni franquista, una mica més de Reagan, la veritat.

4 Comments:

Blogger Guillem Laporta said...

Bravo!
Jo hagués preferit molt abans viure a l'Espanya de Franco que a la URSS d'Stalin, ben segur.

6/08/2007 9:54 a. m.  
Blogger El Director said...

Sí, sí, sempre ens hi trobaran.

6/08/2007 10:08 a. m.  
Blogger Guillem Casas said...

Similituds entre Franquisme y Liberalisme?

Jeje, si et posen aquesta pregunta en un examen tens discurs per estona eh! I qui acabi amb aquest resultat: Franquisme = Liberalisme, te dos problemes, un zero a l'exàmen i un problema mental dels grossos.

6/08/2007 11:04 a. m.  
Blogger Odalric said...

El comunisme aglutinava l'anti-franquisme pq era l'organització més preparada i jerarquitzada del moment.

La gran majoria de la gent que hi va participar en l'anti-fraquisme dins el PSUC a casa nostra, un cop aconseguida la democràcia van fer camí fora del mateix.

Ara, el maniqueisme progre etiqueta com a dreta tot allò que es mogui fora de la seva auto-proclamació esquerranosa.

I és ben igual que en aquest sac i fotis liberals com qualsevol altra cosa.

Si tu no et dius d'esquerres, ets de dreta... i això vol dir franquista, egoista, dolent, empresari, racista, classista, anglòfil, israelòfil, lleig... etc

Tot plegat, una parida... de fet, LA parida.

6/08/2007 2:52 p. m.  

Publica un comentari a l'entrada

<< Home