dijous, de setembre 06, 2007

Això no és Nova York (V)

Això no és Nova York, així que si us heu estat preguntant per què collons ja feia dies que no explicava res, heu de saber que estava de vacances. Sí, els detectius de Manhattan no fan vacances perquè Nova York ni dorm ni fa vacances, però Barcelona és una altra cosa. Vaig deixar-ho tot a mitges i vaig agafar el Focus i una reserva que havia fet a un petit hotel de Cadaqués. Hi vaig cada any, ja m'hi coneixen. Hi pujo perquè ho necessito. Cadaqués són per mi records d'infància i evocació del mestre Pla a tort i a dret. Ja us podeu imaginar que no llegeixo gaire, però Pla és Pla, i un home que va donar suport a la dictadura en aquest país de sardanistes mereix tots els meus respectes. Si vius a Manhattan te'n vas de vacances a Florida, i si vius a Barcelona te'n vas a Cadaqués. Ara que hi penso, també hi ha molts americans a Cadaqués. Són millors, definitivament. A base de marisc a la graella i de paelles i fideuàs em dec haver engreixat uns 5 quilos, però la veritat és que me la porta fluixa. Ara ja estic de nou a Barcelona, vaig tornar diumenge, amb el ramat. En els fons no està tan malament ser una ovella, penses menys i ets més feliç. Tenia un parell de missatges al contestador. Un de la Lucy, dient que les vacances amb el seu marit havien estat millor del que esperava i una del client que vaig deixar tirat abans de pujar a Cadaqués. Ma mare hi sortia molt mal parada. Si això fos Nova York, ara mateix aniria a retrobar-me amb el parc i amb la Cinquena, però com que sóc a la refotuda Barcelona ja m'està entrant fàstic de pensar en la Diagonal a rebentar cada matí i en els pallassos que fan malabarismes a la Ciutadella. Si això fos Nova York em fotria un bon whisky, a Barcelona, vaig passant amb la Moritz que tot just ara obro. I no, això no és Nova York.

4 Comments:

Anonymous Anònim said...

Collons quin pessimisme !!
...serà que a BCN no venen whisky !

M´ha agradat molt la definició de Catalunya com "un país de sardanistes", i tens tota la rao, Pla és Pla. Però algú que va donar suport a la dictadura a mi em mereix tot el meu despreci.
Me´l llegiré, però no serem amics.

9/06/2007 1:03 a. m.  
Blogger Guillem Casas said...

Aquesta història cada vegada m'agrada més. T'hi noto diferent, jeje!

9/08/2007 10:06 p. m.  
Anonymous Anònim said...

uO! the biggest histories are back!

9/09/2007 7:14 p. m.  
Anonymous Anònim said...

Qui vol whisky? aqui ben a prop, al Penedès et fan Jaime I (Torres), Don Narciso Mascaró i tants d'altres que manquen per tastar...

9/10/2007 8:00 p. m.  

Publica un comentari a l'entrada

<< Home