diumenge, d’octubre 08, 2006

Resposta

Molt em temo que, en el comentari que la meva amiga Gis em deixà a "Plató, l'aristcràcia i jo", hi ha una implícita i elegant crítica a les meves reiterades reticències a reinterpretar l'Islam. No caiguis, estimada companya de tertúlies de cafè, en una òbvia mutatis controversia perquè no és la possibilitat de que els dogmes islàmics siguin revisats el que critico sinó la interpretació ja donada i establerta que tant mal fa. Pel que fa al tema central, jo mateix no estic plenament convençut de la necessitat de filtrar les idees clàssiques en els coladors contemporanis i, si bé és cert que em sembla correcte maquillar la teoria platònica de l'aristocràcia amb la pintura de la meritocràcia liberal, no tinc tan clar que això es pugui fer en tots els camps. Crec que es corre un important risc de perdre l'essència de les idees, no et sembla?