dijous, de febrer 15, 2007

El passaport

Com sempre, anar a la comissaria del barri és una experiència sòrdida, gens recomanable. En aquesta ocasió, però, les circumstàncies ho exigien. M’havia de fer el passaport, vaja. Prescindint de les habituals escenes de cues interminables, dels policies clons de Montilla i de les funcionaries amargades, fer-se el passaport és quelcom que m’ha semblat increïble. Amb dinou anys, penso, ja calia que me’l fes, sobretot ara, que el viatge a Estats Units és ja una realitat en forma de bitllet electrònic i de reserves d’hotel online. El passaport, llibret de color poc definible, de lletres amb contingut espantós i de pàgines plenes d’animalons, és físicament lamentable però és el teu passaport, allò que et deixarà entrar a Nova York, allò que suposarà l’assoliment dels teus somnis. Quan tens un sou petit l’has d’aprendre a administrar en allò que vols, i jo, realment, volia aquest passaport, que serà el símbol de la meva primera sortida del vell continent, del meu primer vol per sobre de l’oceà que ens separa del país que sempre he volgut visitar. Em sembla mentida, de debò, que d’aquí unes setmanes pugui explicar-vos quina és la sensació de passejar entre gratacels, de quedar enlluernat pels llums de neó, d’arribar a la ciutat que prometen les cançons. I no m’importen gens les cues ni els crits d’aquesta comissaria, ara que ja tinc a la butxaca el meu passaport, el meu nou i flamant passaport. Un grapat de paper amb una tan important càrrega simbòlica, un somni enquadernat. Cadascú intenta fer allò que vol, jo volia això i ja ho he fet. Springsteen canta New York City Serenade, jo intento escriure aquest article tan bé com puc i, sobre la taula, resta el meu passaport, el que et lleva les barreres de les duanes i dels somnis, el que t’obre les portes de la gran ciutat de bat a bat. Ara ja el tinc.

3 Comments:

Blogger Guillem Casas said...

Jojo! Amb el meu passaport on encara hi tinc dents de llet m'encantaria poder-vos acompanyar. No tinc cap dubte, però, que ja deixaras el teu nom en uns quants hotels i restaurants dels que a tu i a mi ens agraden i que quan anem a veure el nostre segon (o tercer) pare, ja hi passegem com per casa!

Mira que no ho solc dir, però, visca els States i visca New York!

Well mama take my arm and move with me down Broadway"

I'm a young man, I talk it real loud

Yeah babe I walk it real proud for you

Ah so shake it away
So shake away your street life
Shake away your city life

2/15/2007 12:19 a. m.  
Blogger Odalric said...

Quan ets de Nova York, ho ets encara que hagis nascut a Barcelona...

Felicitats, pq estic segur que frisaràs al Centre del Mon.

2/15/2007 9:40 a. m.  
Blogger Guillem Laporta said...

Amb ganes que arribi l'abril.

2/15/2007 9:43 p. m.  

Publica un comentari a l'entrada

<< Home