dimecres, de març 21, 2007

En algun lloc del carrer 57

Totes les teves històries, tot la metralla que dus a la butxaca, sempre llesta per incrustar-se en la meva pell i arribar fins els meus òrgans vitals, tota la teva provocació, tot el sexe que em suggereixes i mai no dones, se’n pot anar tot plegat a pastar fang. Me’n vaig a Manhattan, ben aviat, les meves vacances, merescudes, seran a la que diuen que és la ciutat més espectacular del món. Des de la 57 amb Madison tu em semblaràs una ombra perduda en el drama d’una Europa vella i encarcarada. Totes les teves històries, tots les teves maniobres per mantenir-me lligat a tu, totes les teves mentides, tot ho faré caure des de la planta 102, Empire State Building, New York City. Quin és el teu somni, què has fet per fer-lo realitat? Des de petit volia creuar l’Atlàntic i veure la ciutat dels gratacels, me n’hi vaig ben aviat. Quin és el teu somni, has mogut ja algun dit o penses seguir esperant per sempre el gir de la fortuna? Waste your summer praying in vain for a savior to rise from these streets. No hi ha herois, només sou tu i el vent que mou les fulles seques a la tardor. Tinc un hotel al 130 de l’East 57th Street, ben aviat, on seràs tu? Totes les teves històries ja no m’importen, no penso perdre mai més el temps com un idiota, cal lluitar per cada somni. Wherever that dream may lead. I tu no has fet absolutament res. Aviat la història del món seguirà el seu camí, però la meva història tindrà una fita, aviat volaré sobre aquest maleït oceà que ens separa de la nostra pàtria ètica, de la nostra estètica urbana, de la ciutat de Nova York. Central Park al capvespre, la Cinquena Avinguda a la nit, Broadway il·luminat. I tu seràs aquí, i les teves històries em semblaran insignificants, quan el fred glaçat de Manhattan em talli el rostre, en algun lloc del carrer 57.

7 Comments:

Blogger Guillem Casas said...

Brutal, genial, espectacular, excel·lent, impressionant, immillorable! On és le meu barret? Ah! és veritat, que me l'he tret!

3/21/2007 12:44 a. m.  
Blogger Guillem Laporta said...

Molt bo Raül! Final espectaculà (com diria en puigcercós)

Només t'ha faltat posar un link al meu blog quan parlaves de la 102... :p

3/21/2007 1:18 a. m.  
Blogger Moré said...

Fantàstic. NY és quelcom diferent. Recordo encara el dia d'aigua neu que vaig pujar per primera vegada a l'Empire , anava amb dos grans amics després d'un dia d'estudi a Brooklyn, al 770 Eastern Parkway a Crown Heights. Era com anar a un altre món.

3/21/2007 1:03 p. m.  
Anonymous Anònim said...

Bon viatge per als guerrers
que al seu poble són fidels,
afavoreixi el Déu dels vents
el velam del seu vaixell,
i malgrat llur vell combat
tinguin plaer dels cossos més amants.
Omplin xarxes de volguts estels
plens de ventures, plens de coneixences.

www.guillemcarol.cat

3/21/2007 2:05 p. m.  
Anonymous Anònim said...

Et dic el mateix que he escrit a la pagina de'n Sostres:

Raül, d'aquesta fornada de joves talents del ‘Planter Sostres' ets, de llarg, el que més m'entusiasme. No fa gaire que t'he descobert, però pel poc que he llegit ja endevino que ets un xaval força atípic i amb molt talent.
No puc evitar sentir un pèl d'angúnia a l'escriure aquestes paraules: tinc la sensació de sonar molt condescendent i el que és pitjor, de semblar un ‘pureta’ (es nota que els 30 són a la cantonada i que ja començo a estar neguitós). Però és que em sorprens amb cada article que escrius i més desde que em vaig adonar que erets del 87 (el primer cop que vaig visitar el teu blog vaig pensar: 'i uns collons! segurament deu voler dir 1977'). Em passa que com el Sostres, fins als 23-24 anys em vaig creure La Gran Mentida i me’n faig creus que gent com tu ja tingueu les coses tan clares amb tan poc bagatge a l’esquena. I això no ho dic pas com una crítica. En qualsevol cas, es autocrítica: quin cony d’imbècil era quan tenia la teva edat!!?? Suposo que es la ràbia que destil-lem els que ens hem deixat enganyar…
M'imagino que ja deus estar acostumat als elogis, però si no deixes que comentaris com el meu et fagin pujar els fums al cap, estic segur que t'espera un futur brilliant en qualsevol cosa que et proposis. Però sobretot, no deixis mai d’escriure i de delectar-nos amb la teva extranya barreja de sensibilitat, subtilesa, audàcia i mala llet.
Gaudeix al màxim de les teves vacances merescudes i espero que Nova York t’agradi (estic segur que La Gran Poma no et defraudarà).

3/21/2007 8:23 p. m.  
Anonymous Anònim said...

Solo espero que los rascacielos de MANHATTAN ni todas las luces de BROADWAY consigan seducirte de tal forma que llegues a plantearte quedarte en algun lugar de la calle 57 te echariamos mucho de menos besazo

3/21/2007 10:11 p. m.  
Blogger Maiol Sanaüja i Soler-Rossell said...

Raül, espero que t'hagi anat bé l'examen d'avui. Divendres Romà I...

No obstant, seguint amb la dicotomia generalitzada respecte NY, quan hi estiguis, posa't els auriculars, tot caminant a ritme de la cançó:

" Walk to the Wild Side - Lou Reed"

Llavors veuràs que hi ha més Déus que el mateix Boss en persona. Ho dic perquè hi ha més divinitats musicals eh ;)!

Una abraçada

3/21/2007 10:54 p. m.  

Publica un comentari a l'entrada

<< Home