dimarts, de desembre 15, 2009

La dignitat d'Amanitou Haidar

Diu Aminatou Haidar, aquesta show-woman que darrerament ocupa els informatius, quan se li pregunta sobre la perspectiva de deixar els seus fills sense mare, que la seva dignitat és més important que els seus fills. I interpreto que, per dignitat, ella entén entrar al territori d'un Estat identificant-se com ciutadana d'un que no existeix, és a dir, del Sàhara Occidental. Genial.
A mi també m'agradaria molt poder entrar a altres estats sense necessitat de dir que sóc espanyol, però em semblaria fer-ne un gra massa iniciar una vaga de fam i acomiadar-me de la meva família per dignitat. Sobretot si aquesta dignitat passa per tèrbols assumptes de banderes i fronteres.
No és que estigui d'acord amb el famós eslògan que diu un patriota, un idiota, però de vegades no em sorprèn que alguns el facin seu. I és que, per mi, avantposar la família a una determinada bandera és un acte qualificable únicament d'idiotesa.
Diu el meu pare -que l'encerta sempre- que això ho acabarà arreglant en Sakorzy. S'accepten apostes.