dijous, de novembre 23, 2006

La policia

Tot Estat de Dret es fonamenta sobre un principi bàsic de legalitat i la seguretat és una premissa bàsica per a garantir la bona convivència dels ciutadans. Un policia és algú com tu i com jo, amb dona i fills, amb una hipoteca per pagar i una feina a fer. La meva feina és donar explicacions als nostres clients insatisfets, la d'un policia és fer que es compleixi la llei. No entenc l'odi profund i visceral, la repulsió que hi ha vers els cossos de seguretat de l'Estat. Quan un guàrdia urbà et posa una multa no és que ell ho hagi decidit, és la seva obligació i tu hauries d'estar content veient com a la teva ciutat s'acompleix allò que es mana. Després discuteix-les, queixa't tant com vulguis i vota els representants que creguis que millor legislaran, però no dificultis la tasca -ben notable, per cert- de fer que s'acompleixin les lleis. Tota una altra cosa és el tracte que els agents et puguin dispensar, de la mateixa manera que al Tirsa em tracten bé i a la Cerveseria Centre ho fan molt malament. Hi ha policies imbècils i d'altres que no ho són gens i és molt lamentable que se'ls jutgi per dur un uniforme. A mi, personalment, em sembla bé que els Mossos d'Esquadra em registrin el cotxe quan aparco a la nit i xerrem, per veure si fumem marihuana. Jo no la fumo i no haig de témer i en canvi no estic d'acord amb que la llei prohibeixi el seu consum regulat al carrer. Però em sembla molt bé que els Mossos em registrin per a veure si compleixo la llei. Penseu-hi i digueu-me amb quina mena de seguretat jurídica viuríem en un Estat on no s'acomplís la llei. Perquè tant odi a la policia, a un paio que és com tu i com jo? Mai no ho he entès i sempre m'he sentit bé, quan he anat a llocs on he vist que la policia vigilava.

2 Comments:

Blogger Guillem Casas said...

Totalment d'acord

11/23/2006 4:46 p. m.  
Anonymous Anònim said...

Home, com a liberal no em fa massa gràcia que la policia pugui registrar-me el cotxe a veure si fumo o no marihuana (ja sabeu què en penso d'aquesta prohibició absurda). De totes maneres és cert que no és culpa dels agents de policia, que tenen la missió de complir unes lleis que no han promulgat ells, evidentment.

11/23/2006 11:49 p. m.  

Publica un comentari a l'entrada

<< Home