dissabte, de desembre 02, 2006

En Guim

En Guim és el meu amic, el meu germà, com solem dir. Pel que m'han dit, ell i jo anàvem junts a escola fa molts anys. Jo no me'n recordo, ell sí. Però el vaig conèixer once again força temps després, en un viatge que amb uns amics comuns férem, i aleshores no em va importar massa no recordar-lo amb sis anys perquè ja vaig intuir que l'important estava per arribar. Si li haguéssim d'agrair a algú la nostra amistat aquesta persona seria, sens dubte, en Bruce Springsteen, que va posar banda sonora a la nostra primera xerrada i a totes les que després en vindrien i a totes les que el temps ens durà. En Guim és bo, tan bo que de vegades sembla beneit i tot, i li dec unes quantes coses que espero poder-li tornar algun dia d'aquests. M'afalaga, que algú tan tímid i acurat com ell, hagi decidit que jo, que sóc força més esbojarrat, pugui ser el seu amic. Curiosa coincidència, acabar confessant tots els teus pecats a algú que coneixies fa anys i que vas tenir la miserable ocurrència d'oblidar. D'en Guim n'extrec la calma, la sensatesa i la bona educació. "Tu has de ser un senyor" sol dir-me, i sempre l'encerto si li faig cas. La sort que jo tinc, de tenir al meu costat algú com ell en aquest món ple d'imbècils, no té preu, encara que ell en té prou amb seure al seient del copilot del meu cotxe alguna nit i que li posi el Darkness On The Edge Of Town. En Guim és l'anhel de la pau, la lluita per fer les coses de la manera correcta i la honestedat. No em fa por cap camí, no m'espanten els enigmes del destí mentre pugui marcar un número i sentir la seva veu a l'altra banda de l'aparell. "Tranquil, germà. Un senyor, recorda-ho." Hom no és ningú sense una espatlla on recolzar-se quan està cansat. A mi algú em va presentar el Guim i fou el seu darrer acte amable en vers mi, li agraeixo ambdues coses. I és que és un paio fantàstic el meu amic, el meu germà, en Guim.

2 Comments:

Anonymous Anònim said...

La gent sol plorar en sentir coses com aquesta. Ves, no se pas perquè ho fan perquè a mi només se'm dibuixava un somriure tot llegint.

Abans de tot una paraula idiotitzada i "hipocratitzada" pel pas del temps que és: Gràcies.

Per això, jo perfereixo dir-te: Mercès, germà.

Has escrit aquest article en el millor dia, en el millor moment. Jo l'he llegit quan tocava. Faith has been rewarded again. I és que em trobo a la CPD de la meva llastimosa universitat havent fet un inútil exàmen de matemàtiques que de ben poc em servirà.

Ara bé, paraules com aquestes son per imprimir-les i llegir-les en aquells dies en que el nostre amic Bruce ens diria: Some day we'll look back on this and it will all seem funny.

Jo agraeixo el que has fet per mí tan o més que el poc que dec haver fet jo. Una excursió al taga en plena pulmonia, valia la pena només per poder xerrar amb tú mentres escoltavem, tot passant per Batet a agafar un yougurts, el nostre estimat ídol. O bé llençar els llibres per la finestra tal i com ens manen per anar a fer unes voltes al kàrting. O venir a veure el futbol a l'Hospitalet amb els teus amics. O fer una sessió B. Springsteen amb crispetes i DVD's a dojo. O fer unes tapetes per a explicar-nos les nostres gràcies i desgràcies (les que encara no ens haguem explicata abans). O quedar amb la tercera integrant del trío per a fer actes culturals, anar a teatre o a les fires per a cultivada. O fer viatges secrets a Madrid per esbrinar com podem aniquilar la capital i deixar un regalet al Bernabéu. I, és clar, estar en un concert del Boss i senyalar en una direcció en concret quan sentim la mateixa frase. O senzillament cridar d'alegria mentre un s'abraça amb l'altre a la fí del concert i ja no es pot fer més força amb els braços.

Això és el que jo se fer amb el meu germà Raül. Això és el que he après a fer.

Ens queda molta carretera per endavant, però tenim un cotxe, tenim una ràdio i ens tenim a nosaltres. Què ens falta? Ah, sí! Ja ho sé. Que a mitja carretera recollim un bon parell de Blood Sisters fent auto-stop.

Mil gràcies germà i suposo que, algún dia, la gent sabrà interpretar la teva persona tal i com ho he fet jo. I sinó volen, et demano que aquest vespre llegeixis el meu article que tinc previst escriure a la tarda. Ja ho entendràs.

Una abraçada!

"Now I'm out here on this road
Alone on this road tonight
Close my eyes and feel so many friends around me
In the early evening light
And the miles we have come
And the battles won and lost
Are just so many roads traveled
So many rivers crossed

And I ask God for the strength
And faith in one another'
Cause it's a good night for a ride'
Cross this river to the other side
My blood brother"

12/02/2006 12:03 p. m.  
Anonymous Anònim said...

Ja tenim un altre nebot! jejeje

12/08/2006 1:46 p. m.  

Publica un comentari a l'entrada

<< Home