diumenge, d’abril 15, 2007

Cremem les banderes (Encore)

Per esdevenir arquitecte no és suficient passar-se el dia dient que un ho és, cal agafar el llapis i el regle i fer dibuixos com una mala bèstia. Catalunya no serà mai Catalunya si l’única cosa que fem és passejar banderes. He rebut tot tipus de comentaris pel que fa a l’article de fa un parell de dies en què comentava això i, la veritat, em sembla que molts d’ells han vingut a confirmar la tesi que, a alguns, els importa ben poc el que Catalunya sigui mentre així es digui. També cal dir, però, que el tacte i la qualitat dels comentaris, malgrat que contraris, no decreix quan els fan els comentaristes habituals d’aquesta pàgina, que no són els sectaris que per d’altres llocs campen i que et fan notar la seva opinió oposada sense necessitat de dir rucades. Com deia, cal fer dibuixos per ser un bon arquitecte i no és suficient dir-ho. Dir que Montilla tenia el mateix discurs que jo, ja ho sabeu, és falaç, perquè, en absolut, la meva intenció en escriure “Cremem les banderes” era la de soterrar el nacionalisme, ans al contrari, cercar noves vies pel seu desenvolupament. Em sembla covard proclamar la Independència cada dia i després no fer res més. Si et fa vergonya que al teu DNI digui que ets espanyol és el mateix que et faci vergonya que un imbècil vingui a insultar-te. Únicament preocupar-se per la reacció social és no anar enlloc, demostrar contínuament que no serem catalans fins que no ho reconeguin els espanyols. Jo crec en l’individu, com a centre de mesura de tot, crec en els individus més que en els col·lectius i per això crec en el treball. I quan els individus que nosaltres som hàgim fet tot el que cal per ser els més grans, no ens farà cap recança dir que som catalans, diguin el que diguin a Madrid. Tant himne i tanta bandera sola, sense continguts de debò, no faran res més que demostrar que, sols, no som capaços de res.

12 Comments:

Blogger Guillem Laporta said...

Com no podia ser l'altra manera, 100% d'acord amb l'article.

4/15/2007 3:52 a. m.  
Blogger Moré said...

"Tant himne i tanta bandera sola, sense continguts de debò, no faran res més que demostrar que, sols, no som capaços de res."
Raül Alcón

Veus aquest article , diferent de l'anterior, si que paga la pena discutir-lo a fons. Aquçi no deixes la identitat de banda ni un sol moment...ja hem avançat. És que l'efecte New York pesa molt...

4/15/2007 6:11 a. m.  
Blogger Maiol Sanaüja i Soler-Rossell said...

M'afalaga saber que opines això i que estàs predisposat per donar un cop de timó al rumb del catalanisme liberal i demòcrata-cristià. Et desitjo els millors auguris perquè tot individu pugui responsabilitzar-se pel treball diari i, a posteriori, el col·lectiu desvetlli la penombra espanyola.

Una abraçada

4/15/2007 12:43 p. m.  
Anonymous Anònim said...

aquest article és una altra cosa molt diferent!
Una cosa necessita l'altra sempre! Siguem pragmàtics i treballem per fer una nació forta: per descomptat! però no oblidem mai l'èpica que li donen els seus himnes i les seves banderes.
Era tan necessari l'estatut del 30-S com la foto mas- maragall amb el quadre del Tapias i la senyera!

www.guillemcarol.cat

4/15/2007 1:21 p. m.  
Blogger Guillem Casas said...

L'autor ha eliminat aquest comentari.

4/15/2007 3:50 p. m.  
Blogger Guillem Casas said...

Jo només puc fer que aplaudir paraules com aquestes com ja vaig fer l'altre dia. De tota manera, gràcies a aquest "Encore" m'he adonat de que el que estàs fent tu i el que estic a punt de fer jo ara, no és més que fer un altre discurs d'aquests que de ben poc serveixen. Uns eleven banderes per damunt dels nostres caps i els altres """les cremem""", però, qui fa alguna cosa? La resposta és: ningú. (Tot i que tu m'argumentaras que el teu discurs és per despertar aquest ànim que tu desitges en els cossos de tots els que només fan que dir "Visca Catalunya").

El què tots fem és esperar a que algú faci un acte, una acció quan ja sabem que ningú la farà i només podem fer que discutir sobre si està bé dir Visca Catalunya o dir que el què hem de fer és lluitar.

Està clar que el millor és una barreja d'ambdues coses, no cal discutir més. Qui es posarà a treballar ara?

4/15/2007 3:52 p. m.  
Blogger Guillem Laporta said...

No estic d'acord que una cosa necessiti sempre l'altra.

4/15/2007 4:18 p. m.  
Blogger Guillem Laporta said...

Algú s'ha llegit l'Estatut del 30S? Jo sí. Era una màquina col·lectivista sense precedents. No sé pq li donem tanta importància a la política, als polítics i a les institucions. Qui mourà el país serem nosaltres: el nostre treball i idees individuals, i no pas venedors de fum disposats a tot per apoltronar-se a la Generalitat.

4/15/2007 4:22 p. m.  
Blogger Odalric said...

Jo crec que Catalunya precisament ha sobreviscut gràcies a que no ha deixat mai de treballar.
També crec que saber el que som, defençar-ho amb determinació i avançar és totalment compatible (i recomanable).

4/15/2007 8:24 p. m.  
Anonymous Anònim said...

No deixa de ser sorprenent que els articles més comentats siguin aquells on es posa el dit a la nafra del nacionalisme. Com jo no crec en les banderes, no ho entendré mai :).

Per cert, el primer dels teus articles de "cremem les banderes" em va semblar genial; com una catarsi. El segon, una mica baixada de pantalons.

Salutacions.

4/15/2007 9:08 p. m.  
Blogger Marc Miquel said...

No deixar de treballar és precisament el què resulta que hem fet sempre malgrat l'Estat. En temps de franquisme, abans, i molt després fins a dia d'avui que es considera Catalunya com un dels dos primers motors de l'Estat.

Que s'embolcallin amb banderes ho trobo ben frívol si no s'intenta fer pedagogia de perquè cal una Catalunya a Europa com a Estat. Si el què volen és calmar els ànims de la gent que realment sent la pàtria, és una fal·làcia que serveix de bon poc ja. Estic d'acord amb que cal treballar i cultura de treball, per això un cop clar que necessitem un nou espai econòmic i polític, treballar hauria de ser pels de les banderes i els que no sinònim tant convèncer com de tirar el país endavant.

4/15/2007 9:12 p. m.  
Blogger Maria Vila said...

Totalment d'acord amb aquest, el primer em va fer por i tot!

4/15/2007 11:12 p. m.  

Publica un comentari a l'entrada

<< Home