diumenge, d’abril 29, 2007

La cosa aquesta d'anar a Itàlia

El meu viatge de final d’ESO va ser a Itàlia, com el de tothom. Personalment, el considero una experiència fantàstica i molt enriquidora, però no entenc per què es fa o, en tot cas, per què es fa així. Si féssim unes estadístiques com Déu mana, estic gairebé segur que la majoria dels alumnes d’ESO decidirien anar a d’altres llocs, més propers a Balears i Canàries, que no pas a la península de la bota. I ho dic perquè recordo la llum de Florència i la màgia de Venècia amb especial estima, el meu primer viatge de debò a l’estranger. Però tu t’imagines els quillos de l’institut on jo estudiava, passejant-se pel casc antic de Florència? No entenc la cosa aquesta d’anar a Itàlia amb un grapat de salvatges –digueu-me nazi, hola què tal- que no deuen saber ni senyalar la seva posició en un mapamundi. Tu saps les peles que t’estalvies si te’ls endus a tots ells a alguna discoteca d’aquestes que els agraden? Si el motiu del viatge és anar de festa, no vagis a Pisa. Si el motiu del viatge no és anar de festa però els qui viatgen és el que volen, no vagis de viatge. Itàlia és un país a descobrir, Venècia una ciutat en la que perdre’t, com jo vaig fer, entre l’entramat de carrers i canals, sota el sol agosarat del final de l’hivern. Ara bé, si no t’interessa per què hi has d’anar? És la moral de fer veure que fem viatges culturals quan, en realitat, no hi ha res de tot això. És la moral dels professors d’aparentar, de no preocupar-se per ser els millors sinó els més estimats. Ayn Rand s’enfadaria. Al capdavall és això, un exèrcit troglodita dins del Duomo de Florència quan, en realitat, tothom seria més feliç si els fotessin en un cau fosc on només sentissin Reaggeton. Però, en fi, és la cosa aquesta d’anar a Itàlia, malgrat que jo no ho entengui.

8 Comments:

Blogger Guillem Casas said...

Jajaja! Dos fragments a destacar en un article immillorable:

- "–digueu-me nazi, hola què tal-"

- "en fi"

4/29/2007 3:31 a. m.  
Blogger Moré said...

nazi? Escolta Raül, el que dius és completament assenyat i no pot ofendre a ningú , a més als qui podria arribar a ofendre , tranquil, ni tansols t'entendrien , i els poquets que arribarien a entendre-ho, et donarien la raó: per què haver d'anar a Italia si al costat de casa es lliga més i les dictoeques estan més bé?

4/29/2007 6:32 a. m.  
Blogger Maria Vila said...

M'has fet pensar en el meu final d'ESO, a Dublín. Va ser molt bonic i dono gràcies a Déu de no haver tingut tals troglodites per companys....

4/29/2007 5:06 p. m.  
Anonymous Anònim said...

jajajaj jo ni tant sols vaig tenir viatje de fí d'insti, imagina...
I bé, en part tens raó, Itàlia s'ha de visitar per plaer, no com a "viatje de troglodites que celebren que han acabat de culturalitzarse". xDD

4/29/2007 7:26 p. m.  
Blogger Odalric said...

Doncs jo planyo els professors...
Bé, és que jo ni de conya aniria de viatge de final de curs amb adolescents histèrics...

Vade retro.

4/29/2007 10:21 p. m.  
Anonymous Anònim said...

Segur que els que van anar amb tu no tenen blog. M'agradaria saber que van pensar de tu quan t'en vas anar sol per venecia. Millor no saber-ho. Compte que ells no son els raros en aquest cas. Penso que es interessant donar-los la oportunitat de disfrutar italia com vulguin. Potser no calia anar a Italia pero sempre fa il.lusió. Ja tornaran a veure altres coses en altres moments. Jo entenc mes que en aquell moment el que vols fer es disfrutar amb gent que potser per desgracia no tornaras a veure. Suposo que prefereixen els amics a un parell de edificis que han estat i estaran allà molt i molt temps.

4/30/2007 6:38 p. m.  
Anonymous Anònim said...

Juas!

Feu com jo, que m'en hi vaig a viure!

Gis*

4/30/2007 9:12 p. m.  
Blogger Gemma said...

Beh, potser el que primer caldria fer és presentar-me: Em dic Gemma i vaig neixer a Figueres l'any 87.

En fi...
Se que et tinc agregat al msg desde fa anys, i avui he sabut perkè! Llegint el teu blog feies referència als viatges de final de curs a Italia, i de fet... es allà on ens vam conèixer. Vagament recordo que ereu 3 nois... i pensantho he recordat els noms: Tu mateix (raul), Jona i Pol. M'equivoco?

No se, es confus i curios! pero no he pogut eviat el fet de no deixar-hi la meva petjada!

Gemma

PS. Va ser un viatge..."diferent".

5/02/2007 12:24 a. m.  

Publica un comentari a l'entrada

<< Home