D&G i Reaggeton (Diari Més L'H, 3.4.07)
Vivim en una societat tan espectacularment lamentable que ha permès que es retirés la tristament famosa campanya publicitària de Dolce & Gabanna, que, per algunes associacions feministes, configurava un ferotge assalt contra la dignitat de la dona i la igualtat de sexes. En realitat, però, no era més que una fotografia pujada de to que, en absolut, superava la contundència amb que altres campanyes de la prestigiosa firma italiana havien vexat la imatge de l’home davant la indiferència de l’opinió pública. Vivim en una societat tan espectacularment lamentable que no té vergonya en afirmar que està governada per un executiu feminista, en una societat on es redacten projectes de llei orgànica que, pretesament, cerquen la igualtat. De fet, però, l’únic que fan és posar traves al lliure desenvolupament d’aquesta en la societat mitjançant un intervencionisme calamitós.
Això sí, reaggetton tot el que vulguis i més. Tant se val que les seves lletres sí siguin veritables declaracions de masclisme, autèntiques arengues per la consideració de la dona com un mer objecte sexual. M’hauria encantat saber què hauria passat si Dolce & Gabanna o Armani, per exemple, haguessin usat en els seus anuncis lletres de contingut similar al que fan servir els nous èxits de vendes del panorama musical. També m’agradaria saber com es prendrien en consideració aquestes lletres si, en comptes de ser escrites per llatinoamericans, fossin escrites per, posant un parell d’exemples, danesos o nord-americans.
Tenim un problema amb la tolerància i és molt seriós. Hem tendit a sobreproteccionar col·lectius que nosaltres mateixos hem etiquetat com inferiors. I dic això perquè, si no, no s’explica que no hi hagi accions socials de protesta contra les lletres d’algunes cançons de reaggetton i que, en canvi, s’hagi permès un visceral atac contra les campanyes publicitàries abans mencionades. Ens hem cregut que hi ha cultures dèbils i les hem de tolerar, peti qui peti, per aquest fet. Hem caigut en la hipocresia d’atacar-nos a nosaltres mateixos i instaurar per la resta un penós deixar fer.
És indescriptiblement deplorable veure com, les mateixes dones que van llençar el crit al cel perquè quatre nois rodejaven a una noia en l’anunci de Dolce & Gabanna, es belluguen de la manera més lasciva possible a ritme de reaggetton, mentre uns cantants de dubtosa qualitat diuen que “muévete duro, muévete duro”, “perrea, perrea” o “soy tu gatita”.
Sincerament, no veig cap problema en que alguns vulguin cantar a ple pulmó cançons de reaggetton. Ara bé, siguem coherents i denunciem-los si també hem de denunciar Dolce & Gabanna o Armani per un parell de fotografies. No serà perquè aquests darrers són occidentals i tenen diners, que hem muntat tot aquest escàndol, oi?
Això sí, reaggetton tot el que vulguis i més. Tant se val que les seves lletres sí siguin veritables declaracions de masclisme, autèntiques arengues per la consideració de la dona com un mer objecte sexual. M’hauria encantat saber què hauria passat si Dolce & Gabanna o Armani, per exemple, haguessin usat en els seus anuncis lletres de contingut similar al que fan servir els nous èxits de vendes del panorama musical. També m’agradaria saber com es prendrien en consideració aquestes lletres si, en comptes de ser escrites per llatinoamericans, fossin escrites per, posant un parell d’exemples, danesos o nord-americans.
Tenim un problema amb la tolerància i és molt seriós. Hem tendit a sobreproteccionar col·lectius que nosaltres mateixos hem etiquetat com inferiors. I dic això perquè, si no, no s’explica que no hi hagi accions socials de protesta contra les lletres d’algunes cançons de reaggetton i que, en canvi, s’hagi permès un visceral atac contra les campanyes publicitàries abans mencionades. Ens hem cregut que hi ha cultures dèbils i les hem de tolerar, peti qui peti, per aquest fet. Hem caigut en la hipocresia d’atacar-nos a nosaltres mateixos i instaurar per la resta un penós deixar fer.
És indescriptiblement deplorable veure com, les mateixes dones que van llençar el crit al cel perquè quatre nois rodejaven a una noia en l’anunci de Dolce & Gabanna, es belluguen de la manera més lasciva possible a ritme de reaggetton, mentre uns cantants de dubtosa qualitat diuen que “muévete duro, muévete duro”, “perrea, perrea” o “soy tu gatita”.
Sincerament, no veig cap problema en que alguns vulguin cantar a ple pulmó cançons de reaggetton. Ara bé, siguem coherents i denunciem-los si també hem de denunciar Dolce & Gabanna o Armani per un parell de fotografies. No serà perquè aquests darrers són occidentals i tenen diners, que hem muntat tot aquest escàndol, oi?
5 Comments:
Gran raó portes en aquest sentit...
Per la meva part penso que tots els "artistes", discos, videos, cançons, etc, de reaggeton haurien de tancarse en una mena de capsa de pandora i llençats al mar.
No entenc en quina mena de societat vivim quan escolto per la tv o a una discoteca una canço d'aquestes... després a sobre en queixem de coses molt més banals...
No podria estar més d'acord!. Molt bona observació. Amb això del reggaeton l'has clavat. Passa el de sempre; les feministes es fixen en una cosa i ho ataquen; i si pots ser d'una empresa de prestigi millor; I com que ningú diu res, doncs així van consolidant-se els tòpics; ui si, aquests de D&G s'han passat... això és intolerable bla bla bla. Això del reggaeton no ho tocaran mai; és latino, cultura hispanoamericana, dels nouvinguts.I jo com tu, no tinc res contra el reggaeton, però si contra la hipocresia que gasten alguns.
A veure si d'aquí uns anys es fa un Can Zam de reggaeton, i hi va el Montillator i la Mayol:
Daddy Yankee - Gasolina
Subele el mambo pa' q mis gatas prendan los motores,
Subele el mambo pa' q mis gatas prendan los motores,
Subele el mambo pa' q mis gatas prendan los motores,
Que se preparen q lo q viene es pa q le den, culo!
Mamita yo se que tu no te me va' a quitar (culo!)
Lo que me gusta es q tu te dejas llevar (culo!!)
to los weekenes ella sale a vacilar (culo!!)
mi gata no para de janguiar porq
A ella le gusta la gasolina (dame me gasolina)
Como le encanta la gasolina (dame ma gasolina) x2
Ella prende las turbinas,
No discrimina,
No se pierde ni un party de marquesina,
Se acicala hasta pa la esquina,
Luce tan bien q hasta la sombra le combina,
Asesina, me domina,
Anda en carro, motoras y limosinas,
Llena su tanque de adrenalina,
Cuando escucha el reggaeton en la cocina.
A ella le gusta la gasolina (dame me gasolina!!)
Como le encanta la gasolina (dame ma gasolina!!) x4
Aqui nosotros somos los mejores,
No te me ajores,
En la pista nos llaman los matadores,
Haces q cualquiera se enamore,
Cuando bailas al ritmo de los tambores,
Esto va pa las gatas de to colores,
Pa las mayores, pa las menores,
Pa las que son mas zorras que los cazadores,
Pa las mujeres que no apagan sus motores.
Tenemo' tu y yo algo pendiente,
Tu me debes algo y lo sabes,
Conmigo ella se pierde,
No le rinde cuentas a nadie. x2
Subele el mambo pa' q mis gatas prendan los motores,
Subele el mambo pa' q mis gatas prendan los motores,
Subele el mambo pa' q mis gatas prendan los motores,
Que se preparen q lo q viene es pa q le den, culo!
Mamita yo se que tu no te me va' a quitar (culo!)
Lo que me gusta es q tu te dejas llevar (culo!!)
to los weekenes ella sale a vacilar (culo!!)
mi gata no para de janguiar porq
A ella le gusta la gasolina (dame ma gasolina!!)
Como le encanta la gasolina (dame ma gasolina!!) x4
Salut!
Una paròdia breu de la gasolina al youtube, pel Marshall Player:
http://www.youtube.com/watch?v=XI4coDvYbyc
Amic Raül, és el món i la societat de les incoherències més patents. Forma part de la incultura amb ganes de ser culta. És a dir, el reggeton o com coi se digui, és la fotografia de la incultura i llavors les dones que el ballen es fan les feministes per dir que a elles no les enganyen i etc. etc etc.
Mira tu, si balles reaggeton, perrea, perrea i calla perquè els que perrean lladren i això no em serveix a mi.
Totes les tonteries que es diuen per retirar campanyes publicitàries segurament servirien per prohibir mitja història de l'art!!
Hipocrites...
Publica un comentari a l'entrada
<< Home