divendres, de maig 11, 2007

L'immens avorriment de la política catalana

Ho comentava l'altre dia en el seu bloc el meu amic Guillem Carol i no puc fer més que donar-li la raó: des que Montilla és president de la Generalitat la política catalana m'avorreix (molt) més del que ja ho feia abans. Seria fàcil extreure conclusions, amb les premisses que Montilla és molt avorrit i que la política catalana se'm fa pesada des que l'amic d'Iznájar hi mana. Però no sé si la realitat es pot explicar només amb aquestes dues premisses. No sé si és Montilla qui em fa renegar de la política del meu país o és una mena de fàstic antològic vers tot l'aparell democràtic que fa pudor de podrit. Montilla és president perquè ha sumat escons, no ha donat un cop d'Estat. Com diu en Vicenç Villatoro, és molt possible que si enganyés l'electorat dient que no hi havia cap mena de pacte preestablert per un segon tripartit quan tot indica que així era, però en essència José Montilla és el president que han triat els ciutadans. I això m'avorreix, m'avorreix profundament. No és que em decebi o m'entristeixi, és que m'avorreix. M'avorreix pensar que Catalunya es debat en qüestions estèrils mentre ens segueixen robant, m'avorreix pensar que hi ha consellers comunistes i ecologistes i que l'electorat cregui que defensaran els drets dels treballadors i conservaran el medi ambient. Som un país petit sumit en la misèria de debatre estupideses, d'acceptar una democràcia rància, de llistes tancades i disciplina de partit, un país on els qui voten no solen conèixer més que els líders de les formacions. Som un país, però aviat ja no serem ni això i ens serà igual. I, de fet, els que abans hi estàvem interessats i hi escrivíem centenars d'articles, comencem ja a dedicar-nos a llegir poesia i a intentar comprendre a Nozyck o a Epicur, entre molts d'altres.

2 Comments:

Blogger Odalric said...

Veig per l'hora de l'article, que no has anat a penjar el cartell a Badalona...

(i tens força raó a l'article...)

5/11/2007 1:09 a. m.  
Blogger Guillem Casas said...

En certa mesura estic molt d'acord amb què la política (la catalana en particular però podem ben dir que tota en general) m'avorreix.

De totes maneres sembla com si animessis a la gent a deixar de votar a uns partits que simulen tenir unes idees i després es "columpien" en el càrrec. Vaja, que posant per cas que tingués la desgàcia de ser ecologista i votés a la Mayol i aquesta només fes que dir tonteríes (com ja fa). Realment el meu vot serviria de ben poc i podríem dir: "M'avorreix pensar que Catalunya es debat en qüestions estèrils mentre ens segueixen robant, m'avorreix pensar que hi ha consellers comunistes i ecologistes i que l'electorat cregui que defensaran els drets dels treballadors i conservaran el medi ambient. Som un país petit sumit en la misèria de debatre estupideses, d'acceptar una democràcia rància, de llistes tancades i disciplina de partit, un país on els qui voten no solen conèixer més que els líders de les formacions."

Però al cap i a la fi, fins i tot tu mateix votes CiU quan aquest partit tampoc s'adapta del tot a les teves idees. Però és clar, és el menys dolent segons els teves preferències.

Hi ha doncs gent que pensa en ecologisme mde veritat i que veu que l'únic partit que sembla interesar-s'hi és ICV i els voten.

Tots sabem que aquell partit no acabarà fent el que diuen que faran o el que noslatres volem que facin però els votem. I ho fem perquè tot i avorrir-nos volem sentir-nos un xic més a gust.

La putada en majúscules es produeix quan a més a més de votar nun partit que és el millor dels pitjors (és a dir de tots) no surt com a primer o no suma prou. Curiosa convinació de paraules aquesta de "no suma prou" quan a vegades el que més suma és el que es queda fora.

No sé si me n'he anat una mica de mare però avui he fet un maleit exámen de mates i ja saps què passa en aquestes ocasions.

En fi, conclusió: que a mi també m'avorreix company. ja em trucaras quan volgueu escriure les bases del partit. ;)

5/11/2007 4:40 p. m.  

Publica un comentari a l'entrada

<< Home