Bripac, Líban i Guilad Shalit
Evidentment que no és motiu d’alegria la mort de soldats occidentals en el camp de batalla, això està clar. Però, el que també és evident, és que la naturalesa de la tasca militar implica la possibilitat de morir i no entenc tot l’enrenou que creix al voltant de cada baixa. Quan un noi decideix ser soldat, ha d’atenir-se a les conseqüències, com s’atenen els qui decideixen pilotar un bòlid a 330 km/h i no pot ser que ens sorprenguem si després moren. I no pot ser, tampoc, que ens sorprenem que morin soldats en les preteses “missions de Pau”. Pel terrorisme islàmic no existeixen les missions de pau, només els objectius occidentals, només l’obsessió de destruir la llibertat. Segons expliquen, la brigada de paracaigudistes destinada al Líban a la que pertanyien els soldats morts, té com objectiu evitar les accions violentes libaneses per prevenir un possible atac del Tzahal. És una vergonya que una resolució internacional tingui per missió evitar les accions bèl·liques de l’exèrcit d’Israel, segurament el país més fustigat pel terrorisme i, per cert, constantment amenaçat d’anihilació pel tristament cèlebre Ahmadineyad, president de l’Iran. I que morin els soldats no hauria de ser objecte que serveixi per criticar cap govern del món lliure sinó perquè el gruix de la societat s’adonés del terrible perill que representa l’integrisme emparat per la multiculturalitat i la tolerància. I és clar que és molt dur que morin nois joves en el camp de batalla, però escoltin, són soldats, no ballarines. I seria molt trist que ens haguéssim de posar a explicar, ara, quines són les diferències entre les ballarines i els soldats. Entretant, Guilad Shalit segueix segrestat i per aquest sí que he sentit a dir que s’ha d’aguantar perquè és soldat. No ho diran perquè és un soldat del Tzahal, oi?
5 Comments:
A la foguera tots aquests coi de pesats, hòstia!! N'estic fart ja! I per lo dels soldats, collons, queda ben clar que un soldat està per això, punt.
No , sé , potser per què he estat soldat em spa greu el que dieu. És evident que els soldats estan per això, però el terrorisme iguala les víctimes civils amb les militars. M'explicaré, aquells nois tenen la missió que tenen -l'ha explicada molt bé en Raül- però en l'exercici de la seva missió -acceptada pelgovern del Líban i amparada per la comunitat internacional- no han estat víctimes de cap exèrcit , sino d'un grup de fanàtics. Em sap greu que a espanay ningú analitzi kla natura i com acabar amb aquesta mena de terroristes i el que es faci , és quelcom menys que exculpar-los, sota dues premises:
1.- Els soldats no duien totes les mesures de seguretat.
2.- Els soldats estan per morir.
No senyors, els soldats prometen fins hi tot morir si cal, pero no estan per a morir. Els qui es fan soldat o els qui són soldats de lleva no volen morir ni els cal morir -els terroristes silamistes sí- No és igual la lluita ni els valors. Aquesta mena de repugnància als militars que s'ha instal·lat en el caparró dels joves catalans no l'entendré mai.
Per altra banda si els soldats haguessin dut totes les mesures de seguretat... i l'atemptat s'hagués produït igual... què dirien?
És evident que el soldat Gilad Shalid tot i segrestat segueix supeditat als interessos col·lectius de l'estat d'Israel, però això no empobreix la seva vida, i en el pitjor dels casos s'ha de propucar per la seva vida com si sigués la darrera que quedés.
Sí, són soldats, no són ballarines. I què voleu dir amb això? Que ells han triat morir? Que ja us està bé? No ho entenc de debò , no ho entenc.
La mort d'un soldat no s'ha de veure amb indiferència i normalitat, cert, però no obviem que la probabilitat de que morin és més alta que la d'una ballarina. Per tant, l'impacte mediàtic no és el mateix que, per exemple, la mort d'un periodista. La presència de soldats es condició necessària per la guerra.
Discrepo, però, en que l'integrisme islàmic estigui amparat per la multiculuralitat i la tolerància. L'alternativa que es despren és, doncs, la intolerància? No tolerar l'islam? Potser m'equivoco, però crec que és aquesta falta de tolerància la que perpetua les accions terroristes. Intolerància porta a sentiments d'injustícia, la injustícia porta al resentiment i el resentiment a l'odi. Aquell nen palestí (o jueu)que, davant la mort de la seva familia a mans israelianes (o islamistes), es planteja lluitar contra l'"agressor".
L'autor ha eliminat aquest comentari.
totalment d'acord.
Publica un comentari a l'entrada
<< Home