dimarts, de juny 19, 2007

Justícia Universal (Reial Madrid)

Rendim -al menys jo-, contínuament, homenatge als millors. Estats Units, el poble jueu, Lance Armstrong, Bruce Springsteen, Ayn Rand, no veig perquè no podem afirmar que el Reial Madrid és el millor equip de futbol de la història. Les dades no menteixen, 9 Champions i 30 Lligues, patapam. És veritat que a Catalunya ens costa força reconèixer que hi ha gent que ho fa millor, però la comparació objectiva entre el Barça i el Madrid resulta gairebé ofensiva, com la que podríem fer entre un alumne de primer de Dret i un magistrat del Tribunal Constitucional. Sé que hi haurà molta gent que em dirà o pensarà que sóc un venut o un feixista en llegir aquest text, és una de les funestes característiques de tenir la ment tancada. Ni jo estic escrivint que sigui del Madrid, ni estic dient que Espanya sigui millor que Catalunya però you can bet que algú en dirà alguna de grossa, ja hi comptem. Així, cal dir que el Reial Madrid és el millor equip de futbol que ara mateix hi ha sobre el planeta, tant a nivell històric com -m'atreveixo a dir- a nivell actual, després de deixar milions de boques obertes amb una remuntada estratosfèrica al campionat de Lliga, amb la inestimable ajuda del Barça. Crec que ja hi ha prou de negar les evidències. És cert que m'agrada la demagògia i jugar amb els arguments, però avui toca una ració de justícia universal, de genuflexió en front els campions, de reconèixer que el Madrid ens passa la mà per la cara en tot. I que si nosaltres representem Catalunya, ells representen Espanya i les xifres són les que són. El Madrid no acostuma a fallar en els moments decisius, i és veritat tot això que diuen de l'orgull i "la garra". Nosaltres, ja se sap, com sempre a esperar anys vinents i d'altres argúcies de subcampió o molt pitjor. No és qüestió de canviar de bàndol, és simplement una qüestió de justícia universal.

11 Comments:

Blogger Joan Safont said...

Diria que sobrevalores els magistrats del Constitucional..

Ara, l'escut aquest em fa mal als ulls.

6/19/2007 12:11 a. m.  
Blogger Ferran Caballero said...

Sempre he estat molt en contra del poder argumentatiu de les matemàtiques. Per això avui també, as usual, em cago en el sistema decimal.

6/19/2007 12:40 a. m.  
Blogger Guillem Casas said...

Dius que rebràs crítiques? Sí, jeje, en rebràs.

Sincerament, això de les 9 copes i tota la pesca... tot el que vulguis. Repassem història de Barça i Madrid (amb ajudes, sense, amb franquismes, sense, amb monarquies -Barça el que més copes del Rei té-, amb cracks o amb galàctics).

Al Barça hi hem vist els millors jugadors del món i n'han faltat 4 de comptats per passar-hi. Al Madrid, atmbé, no abans sense passar pel Camp Nou o robats per ordre ministerial com Di Stefano).

Que sí, que tenen un palmarès envejable, una llarga història de victòries i que tot és lloable. Ara, jo sóc del Barça i et ben juro que mai he sentit enveja del Madrid. Mai.

Ho repetiré: mai.

I no sentir enveja vol dir que podrien doblar el Barça en títols que em continuarien semblant pitjors que nosaltres i continuaria defenent els meus colors.

Fes el refomut favor de treure aquest recoi d'escut monàrquic espanyol, home de Déu!

6/19/2007 12:57 a. m.  
Blogger Moré said...

Sempre quedarà el fet de que va ser fundat per catalans oi ?

6/19/2007 10:14 a. m.  
Anonymous Anònim said...

Sempre em fa gràcia escoltar l'argument que el Madrid és l'equip que més Champions ha guanyat, 9. Només hauriem de recordar que el Madrid va guanyar 5 copes d'Europa consecutives en els cinc primers anys de la fundació d'aquest trofeu. Un títol que no era, ni de bon tros, la Champions actual (només cal veure el format, els resultats i els equips participants).

Van haver de passar 32 anys (!) perquè el Madrid tornés a guanyar una Copa d'Europa, la "séptima" amb el gol de Mijatovic. Jo ja tenia seny. Llavors, en van caure dues més.

Cert que 9 a 2 és una balança molt desequilibrada. Però tampoc tant com ens volen fer creure alguns (que, a partir d'ara, ja t'hi pots incloure).

6/19/2007 11:51 a. m.  
Anonymous Anònim said...

Em deixes molt preocupat.....
He de dur-te al metge......
No et trobes bé......oi que no fill?!!!!!!!

6/19/2007 12:30 p. m.  
Anonymous Anònim said...

Para tu próximo cumpleaños ya se que regalarte... "la camiseta del Madrid".
jajaja.

6/19/2007 3:44 p. m.  
Anonymous Anònim said...

Con la emoción se me ha olvidado firmar.
Ya me dirás la talla.

6/19/2007 3:46 p. m.  
Anonymous Anònim said...

oh, deu meu, quin plaer coincidir amb tu!

6/19/2007 3:50 p. m.  
Anonymous Anònim said...

Que el Madrid és el millor equip actualment? Permet que em trenqui la caixa durant mitja hora davant aquesta afirmació. Em fa gràcia la gent que parla de fútbol sense tenir-ne ni idea. Has vist jugar aquest any al Manchester United? El Chelsea et sona? Aquests dos equipos estan molt, pero que molt, per sobre del Reial Madrid, després podriem parlar també del Inter, el Milan, el Barça, el Sevilla, però aquests ja és més o menys discutible.

6/24/2007 6:36 p. m.  
Blogger Raül Alcón said...

Trenca, trenca. Fa mal?

6/25/2007 11:38 a. m.  

Publica un comentari a l'entrada

<< Home