dimecres, de setembre 06, 2006

Diferències

Els nois del primer equip de la federació espanyola de bàsquet han guanyat un torneig on hi participen equips d'arreu del món, es veu. Doncs bé, no sé, enhorabona, suposo. Està força bé guanyar aquesta competició que, entre d'altres coses, es fa fora de temporada i fa que els jugadors arribin desgastats als clubs que els paguen. Abans d'ahir va anar molta gent a rebre'ls, als jugadors, a Madrid, i van fer una festa, també.

No està malament, doncs, guanyar un mundial, però aquestes coses que sento sobre que Espanya és el millor equip del món no les acabo d'entendre. Jo em pensava que, fins ara, quedava clar que a bàsquet juguen als Estats Units i a la resta del món els miren d'imitar sense gaire gràcia. Però no, es veu que n'hi ha prou amb guanyar quatre partidets per a esdevenir el millor amb diferència.

Hauria de quedar clar que Estats Units no guanyà aquest campionat del món perquè no va voler. Posen uns quants jugadors i la resta es queden a casa, veient-les venir, perquè, és clar, a Amèrica tenen més aviat consciència d'empresa, com ha de ser, i entenen que els serveis d'un jugador són per al club que els paga i no per una federació. L'important és el negoci de la NBA, no quatre partidets a l'agost al Japó on els jugadors se't poden lesionar. Ben bé és el mateix que si jo em compro un cotxe i ve una federació, se l'emporta de franc, li fa 50000 quilòmetres i me'l torna. Guaita que bé, tu, ara tinc un cotxe vell.

A Estats Units, sortosament, ja saben que tot això són tonteries i que per molt que els elimini Grècia ells tenen l'autèntic bàsquet, el de debò. Als Estats Units o ets únic o no jugues, o saltes fins l'anella i la rebentes o et quedes a casa. A Estats Units són fidels a la seva empresa més que a la seva pàtria, perquè ja em diràs tu si el bàsquet existiria sense els Lakers o els Bulls.

Enhorabona, doncs, a Espanya per la copa aquesta que s'han endut a casa. Gràcies, doncs, a Estats Units per haver preservat els seus jugadors per brindar-nos espectacle de debò durant tot l'any i no pedres com l'ACB. És la diferència entre estancament i progrés, uns que es pinten la cara de roig i gualda i d'altres que fan tres tombarelles a l'aire abans d'encistellar.

1 Comments:

Blogger Guillem Casas said...

Home... per a que el titular sigui: "I sin Gasol" que vols que et digui, jo ni els felicito. Que es fotin aquesta copeta pel mateix forat del cul.

Visca la NBA. És més, amb tot el meu respectes eh, però Eto'o té la medalla d'or dels Jocs Olímpics amb Camerún... només us dic això. Oh! Quina gran proesa, eh?

Jo me n'alegro per Gasol que l'han escollit MVP sense jugar la final i sent, com ha de ser, de l'NBA. Espanya, què coi és Espanya?

Em remeto a l'article del Sr.Laporta que tractava de "La Selección", selección de què? (crec recordar que era la pregunta).

9/06/2006 4:20 a. m.  

Publica un comentari a l'entrada

<< Home