dissabte, de març 31, 2007

Bruce Springsteen i ser d'esquerres

Una de les coses que està darrerament molt de moda entre la gent que intenta –de bona i mala fe- desacreditar-me, és dir que no puc ser liberal o de dretes si m’agrada Bruce Springsteen. Verge Santa! Això, una actitud com aquesta, vull dir, dir que no pots fer una determinada cosa si admires algú que la desaprovi, no és gens estranya entre les esquerres. Heus aquí el sectarisme que seria que jo deixés de sentir el meu ídol, el meu profeta, simplement perquè no coincideixo en totes les seves opinions. Heus aquí el sectarisme que ells tenen. Bruce Springsteen parla gairebé sempre de somnis i d’esperança, parla dels calfreds que et pugen per l’esquena quan sents algunes melodies en alguns llocs. S’ha de separar el talent de la política, perquè si no tenim un problema molt gran. Tinc amics d’esquerres, socialdemòcrates, fins i tot comunistes i espanyols, i me’ls estimo, puc dir-ho, molt. Així que entenc aquesta dèria de dir que quina gran incongruència sentir el Boss i ser liberal, que no puc estar en contra dels qui estan en contra de la guerra d’Iraq perquè en Bruce també ho està. Springsteen m’ha ensenyat que per sobre de tot sempre hi ha l’ànima, la voluntat, la fe, així que no veig perquè el meu ídol no pot ser d’esquerres sense ser-ho jo també. Estic segur que Artur Mas va gaudir més que molts altres a Verges, l’altre dia, i segur, seguríssim, que les seves idees no convergeixen gaire amb les d’en Lluís Llach. Crec que aquest problema està més en l’esquerra que en la dreta. Pots dir una cosa, pots dir l’altra, pots dir tot allò que vulguis però, al final, quan escoltes Thunder Road no hi ha dreta o esquerra, liberals o vegetarians i comunistes, només una carretera al teu davant i unes ales que surten de les rodes demanant-te, a crits, que toquis el terra amb el pedal del gas.

13 Comments:

Anonymous Anònim said...

Nosaltres vam estar el 17 de maig del 2003 a l'Estadi Olimpic veien al Boss amb la E Street Band i vam veure al nostre costat al Xavier Trias ballant i aplaudint com el que mes. No creiem que una cosa tingui a veure amb l'altre.
Que vingui ben aviat el Bruce i que la gent es deixi de ximpleries!!
Una abraçada!

3/31/2007 11:07 a. m.  
Blogger Odalric said...

El problema dels que s'auto-anomenen d'esquerres és que s'obliguen ells mateixos i els demés a ser esclaus d'uns paràmetres simples i tòpics per així poder justificar-se amb facilitat.

Necessiten aquesta facilitat, el materialisme dialèctic, pq si no no entendrien el món de blanc o negre en el que viuen.

És una llàstima pq s'anul·len com a individus lliures...

3/31/2007 4:44 p. m.  
Anonymous Anònim said...

Ai Raül...com em critiques!!!

3/31/2007 7:45 p. m.  
Blogger Guillem Casas said...

Tonteries. He de dir que no és només cosa d'esquerres fer això però ara no hi entraré. Només dir que posar arguments d'aquest calibre... bé, deixem-ho estar que no tinc ganes d'insultar.

Com deiem: és com qui em diu que no puc anar a ESADE per ser d'esquerres. Vaja home, tranquil que demà me'n vaix al Darfur amb un turbà i un fuet per flagel·lar-me l'esquena cada dia. No et fot!

4/01/2007 1:33 a. m.  
Anonymous Anònim said...

Senyor Casas, vostè i jo no ens coneixem. Ara bé, i ja que treu el tema, ningú veritablement d'esquerres - o que tingui principis d'esquerres- podria estudiar ADE a ESADE. I no es tracta de clitxés, no. ESADE -i en general la carrera d'ADE- defensa un model socioeconòmic determinat, basat en el capitalisme desenfrenat. Segur que a les parets teniu esculpida una frase del tipus "El nostre Deu és la competència desbocat".

No tot ho banya ser d'esquerres. Pots escoltar la música que vulguis, clar. Però no pots ser d'esquerres i estudiar ADE a ESADE. L'elitisme no era la idea del senyor Marx (si és que saps qui és).

4/01/2007 2:54 p. m.  
Blogger Odalric said...

"capitalisme desbocat"? O sigui, s'hauria d'estudiar comunisme per així ser coherents més que eficaços, oi?

Quina opinió més conservadora...

4/02/2007 7:09 p. m.  
Anonymous Anònim said...

Visca la demagogia...

El problema dels neoliberals -digali neoliberals o conservadors de tota la vida- és que només veieu el món blanc o negre. Primer de tot t'ha de quedar clar, odalric, que ser d'esquerres no és ser comunista. I segon, que hi ha molts tipus de capitalismes.

Jo no impedeixo a ningú que pagui 8000 euros l'any per apendre a explotar treballadors al màxim; però que no ens insulti als demés dient que és d'esquerres. Vaia broma.

4/03/2007 7:23 p. m.  
Blogger Odalric said...

Demagògia dixit...

O sigui, ser d'esquerres no vol dir ser comunista però ser liberal vol dir explotar els treballadors...

Visca la coherència...

4/04/2007 8:00 p. m.  
Anonymous Anònim said...

Una de dues; o no entens les meves paraules o jo no les escric amb claredat. Ho posaré en majúscules. EL TIPUS DE LIBERALISME QUE DEFENSA UNA ORGANITZACIÓ COM ESADE ÉS UN LIBERALISME DES DE EL MEU PUNT DE VISTA FASTGIÓS I ELITISTA, QUE INCULCA UNS VALORS DETERMINATS.

Ara sí?

Encara que si em dius que en realitat a ESADE són tots uns hippies que creuen en la igualtat i la fraternitat jo encantat. Avui encara no m'han explicat cap acudit sobre pijos elitistes.

4/04/2007 8:46 p. m.  
Blogger Odalric said...

Bé, jo no he anat a Esade però crec que la teva visió respon a certs prejudicis.

Has estudiat tu allà?

4/05/2007 11:32 a. m.  
Anonymous Anònim said...

No, però tinc dos amics que hi estudien precissament ADE. I llegeixo articles de molts dels professors que hi imparteixen classes.

4/05/2007 5:50 p. m.  
Blogger Odalric said...

I pots tenir amics explotadors...? vaja, vaja...

4/05/2007 7:31 p. m.  
Anonymous Anònim said...

Amics "futurs" explotadors. De moment l'únic explotador que fan es deixar que els convidi de tan en quan a unes copes.

Si es converteixen en allò que repulso, tingues per segur que deixaran de ser els meus amics.

4/05/2007 9:53 p. m.  

Publica un comentari a l'entrada

<< Home