dissabte, de juny 30, 2007

El Alpe d'Huez, Javier García Sánchez

Arrel de l'article d'ahir un comentarista em feia memòria sobre un llibre que -diu ell i jo comparetxio- és un gran llibre. Es tracta d'El Alpe d'Huez, de Javier García Sánchez, i no se m'acut res millor per definir-lo que fer servir les paraules d'en Jordi: "grandíssima novel·la sobre èpica i ciclisme". També afegeixo que el seu comentari començava amb un "Qui no ho hagi viscut no ho pot entendre, Raül." Crec que té tota la raó, reconec que és impossible que algú acabi aquest llibre de García Sánchez, de més de cinc-centes pàgines si no pateix una malaltia benigna com la meva. Vaig devorar aquell fantàstic llibre en dos dies, no podia deixar de llegir, de sentir que era jo qui pedalejava cap al cim més emblemàtic de la grande bouclé. I aprofito per dir que no crec que la literatura hagi de ser sempre l'excelsa bellesa de la poesia, l'escriptor sap on buscar les sensacions de cadascú. García Sánchez va trobar les meves amb aquell llibre, i sembla que les d'en Jordi també. Gràcies.

Exhibició d'Iban Mayo a l'Alpe d'Huez, Tour de France 2003

2 Comments:

Blogger Guillem Casas said...

Ets un freak. Jeje!

7/01/2007 12:26 a. m.  
Blogger Nairu said...

A mí me apasiona el ciclismo, y García Sánchez me parece un gran escritor que sabe mucho del tema. Sus columnas en La Vanguardia y en El Mundo sobre el Tour eran fantásticas, pero no logré acabarme ese libro. Se me hizo muy pesado.

7/01/2007 10:55 p. m.  

Publica un comentari a l'entrada

<< Home