Renfe-Rodalies, tocant de peus a terra
A risc de caure en el lamentable món dels tòpics, avui diré que em sembla que cap dels partits polítics que exhibeixen la seva moderació en les grans fires mundials que són Espanya i Catalunya hauria gestionat de millor manera la crisi ferroviària a la que avui s'enfronta el PSOE. De fet, que Renfe-Rodalies no funciona correctament a Catalunya és quelcom que ve de lluny i no un incident puntual causat per les obres de l'AVE com tots pretenen. El PSOE per fer-nos creure que quan l'”alta” velocitat arribi a Barcelona tot anirà bé i el PP i CIU per emmascarar les carències de la seva gestió anterior. Ja els dic que no vull caure en el tòpic de dir que tots els polítics són iguals, però, de debò algú s'imagina aquesta crisi de transport gestionada d'altra manera? Jo no. El problema segur que no és tant el de quin és el partit que hauria d'haver gestionat tot el projecte sinó el de sí realment aquesta era tasca d'un partit o tot hauria funcionat de manera més eficient si la cosa hagués anat per la via privada. La veritat és que desconec fins a quin punt una empresa privada està capacitada per desenvolupar -amb l'statu quo actual- un projecte d'una dimensió tal, però sí tinc la gairebé total seguretat que cap partit no ho hauria fet millor. També val la pena recordar les recents declaracions de Puigcercòs, en què agraeix a Zapatero la seva visita de diumenge però diu que la veritable solució era transferir a Catalunya la competència d'aquesta obra. Home, no podem negar que la descentralització afavoreix l'eficiència, però de debò algú pensa que els partit catalans haurien gestionat millor el projecte? Amb més calers hauríem tingut menys problemes, això és evident, però una vegada hagués tingut lloc el desastre estic segur -poso la mà al foc- que ni ERC, ni CIU ni PSC haurien evitat les conseqüències que ara mateix patim.
2 Comments:
El problema és que el TAV no hauria d'haver-se començat a fer. És una obra desorbitada perquè la facin servir una minoria de la població. Adaptar les vies per trens com l'Euromed és una opció molt més econòmica i de pas fas inversions en les mateixes vies de Rodalies. I pel que fa al temps del trajecte només tardaria mitja hora més que amb el TAV fins a Madrid.
El problema és que estem en un estat on les grans constructores tenen molta força i ja sabem que de tot això els partits polítics també en treuen "tajada" com dirien en castellà.
I per cert, ara ets simpatitzant de CiU?
Tot és ben cert, semblem tercermundistes. Fins i tot me mare, que mai opina, s'ha emprenyat aquesta vegada.
Publica un comentari a l'entrada
<< Home