dilluns, de desembre 03, 2007

Amb cara de velocitat

Dissabte vaig estrenar la nova genial idea del govern estalinista que l'intel·ligentíssim poble català ha triat democràticament: arribar a Castelldefels des de l'Hospitalet anant a 80 km/h per una autopista de tres carrils. Visca. Mirant les dades que el modest ordinador d'abord del meu cotxe m'oferia, no em va quedar dubte que a aquesta velocitat es consumeix menys que anant a 120 km/h, així que, en l'aspecte tècnic, no hi ha res a dir. Volien contaminar menys i ho aconseguiran, si ens obliguen a anar en bicicleta encara serà més efectiu. Mentre m'agafava al volant amb mans, peus i dents per contenir la ràbia que em provocava aquesta vexació contra la ciència i el progrés, no podia deixar de preguntar-me quina seria la repercussió real d'aquesta mesura en el medi ambient. Vull dir, segur que això ens reportarà uns beneficis imminents o simplement m'estic fotent jo i tots els meus companys d'època en favor de les foques que viuran a l'àrtic d'aquí un parell de segles i que després cacen els canadencs? Solucionarem res, fent un ridícul tan espantós com aquest? No és més rendible apostar fermament per energies renovables -com la nuclear- que encaixonar milers de conductors en uns límits de velocitat manifestament anacrònics? Estic segur que els costos que genera aquesta mida són molt més grans que uns hipotètics beneficis que, a ciència certa, ningú pot encertar a endevinar. A no ser, és clar, que pensem només en els beneficis comptables que registrarà la bèstia després de la flamant reprogramació de radars. És una autèntica llàstima no tenir un govern format únicament per economistes i llicenciats en Dret. Si encara passessin aquestes coses, almenys haurien d'acceptar que les fan per motius aliens als que oficialment s'expliquen. No tindríem aquesta horrible sensació que, a sobre, s'ho creuen.

3 Comments:

Blogger Guillem Casas said...

Jo vull la Nimbus 2000 que segur que conamina menys i no vegis com hi vola el cabró de'n Harry!

12/04/2007 12:20 a. m.  
Blogger Jordi Coll said...

Cony, Guillem, agafa la Raigdefoc, ja que hi som!

12/04/2007 1:08 a. m.  
Blogger Juli Surell said...

L'energia nuclear és renovable? Que n'arribes a ser d'enze. Tu deus voler dir que no emet CO2, però de renovable res de res; si ho fos no s'haurien de construir cementiris pels seus residus.

Em sembla que el teu odi per tot el que faci tuf de progressista et fa perdre el món de vista. Valdria més que te n'anessis a sopar amb en Sostres i deixessis de dir bajanades a la xarxa.

12/04/2007 9:28 a. m.  

Publica un comentari a l'entrada

<< Home